OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som har jobbat inom IT-support och vill ta nästa kliv i karriären är detta tjänsten för dig! Vår kund som är ledande inom pension söker nu en kommunikativ IT-tekniker som ska hjälpa företaget framåt med deras digitala arbetsplats. Här får du som har erfarenhet av rollen som IT-support eller helpdesk och har en trygg teknisk grund möjligheten att växa i en roll där du blir central och viktig i företagets digitala lösningar. Du får möjligheten att arbeta med digitalisering på ett proaktivt och strategiskt sätt snarare än att reaktivt ärendehanteringsarbete.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är mitt i en spännande förändringsresa där den digitala arbetsplatsen står i fokus. I rollen som IT-tekniker kommer du att ingå som en nyckelspelare i vår kunds servicedesk. Du kommer att stötta upp i arbetet att göra den digitala arbetsplatsen mer effektiv. Du kommer att jobba nära leveransen med fokus på Molntjänsterna inom Office 365 och göra användarupplevelsen så bra som möjligt. Du kommer till exempel hjälpa dina kollegor med tips hur man sätter upp ett digitalt möte på bästa sätt, och hjälpa till med tekniska frågor angående Sharepoint Online.
ARBETSUPPGIFTER
* Driva mer komplexa ärenden relaterat till den digitala arbetsplatsen
* Upprättahålla dialog med medarbetare för att identifiera nya krav på tillämpningar inom digital arbetsplats
* Ansvara för informationsdelning/spridning kring tillämning av den digitala arbetsplatsen samt de valda kommunikationsplattformarna (ex. intranät, teams kanal, service portal, Sharepoint)
* Strukturera och upprätthåla dokumentation
* Hålla samt koordinera utbildning för Servicedesk i tillämpning av den digitala arbetsplatsen
Du kommer att jobba som konsult för Academic Work hos vår kund i Stockholm. Tanken är att på sikt bli anställd direkt av kunden, om alla parter är nöjda med samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden Läs mer om vårt konsulterbjudande.
VI SÖKER DIG SOM
* Har goda kunskaper inom Microsoft 365 (Teams, Office, Sharepont online, Onedrive, onenote)
* Har 1-2 års erfarenhet av att ha jobbat i en support-roll/servicedesk
Utöver ovanstående krav bör du också har kunskap om:
* ITIL
* SCCM
* AD/Exchange
För att trivas i rollen tror vi att du är en person som har jobbat 1-2 år i en support-roll men är nu reda att ta nästa steg i karriären. Du har jobbat reaktivt med incidenthantering men vill utveckla dig och jobba mer proaktivt.
Som person är du:
* Kommunikativ
* Strukturerad
* Ansvarstagande
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231