OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindesbergs kommun är den lagom stora kommunen där du får möjligheten att jobba brett med IT. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Lindesbergs kommun kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesbergs kommun tillsammans med oss. Idag arbetar ca 2000 medarbetare hos oss med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet.
Som anställd hos oss har du många förmåner, till exempel får du friskvårdsbidrag/motionstimme och möjlighet att leasa förmåncykel. Du har fler semesterdagar än enligt lag och kan dessutom semesterväxla för att få ännu fler semesterdagar. Vi tillämpar givetvis individuell lönesättning, erbjuder föräldrapenningstillägg och hög pensionsavsättning. Självklart har du även flexibel arbetstid.
Vi har god sammanhållning, stark laganda och en vilja att utveckla varandra genom kollegialt lärande. Vårt team består idag av 14 engagerade och erfarna tekniker, men vi behöver förstärka vårt team med en IT-tekniker till. Är det dig vi söker? Sök tjänsten redan idag!
ARBETSUPPGIFTER
Som IT-tekniker hos oss kommer du primärt att arbeta med Office 365 och Azure. Du kommer också att utgöra 2nd och 3rd line support och handha olika typer av IT-ärenden vilket gör att arbetet utförs såväl på plats ute i kommunens verksamheter som via telefon och fjärrstyrning.
Du ansvarar tillsammans med övriga IT-team för att lösa och samordna alla ärenden. Arbetet innebär mycket varierande supportärenden och arbetsuppgifter.
Stora möjligheter finns att anpassa arbetet efter tidigare erfarenhet och personligt intresse.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller högre, med relevant inriktning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet från likande arbete och att du har breda kunskaper och generalistkompetens inom det IT-tekniska området. Ett krav för tjänsten är att du har goda kunskaper i Azure och O365, samt kompetens och erfarenhet inom deployment och klientmanagering i Intune och SCCM.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet och kunskap inom Fortinet nätverksutrustning (kännedom av konfiguration och felsökning) samt erfarenhet från tidigare arbete med Windows server.
Vi lägger stor vikt vid ett bra bemötande mot våra uppdragsgivare och medarbetare. För att passa i rollen behöver du därför ha ett stort kundfokus, social kompetens och pedagogisk förmåga. Du samarbetar bra med andra och är en lagspelare. Du arbetar dessutom strukturerat, har förmåga att prioritera och är noggrann. Du drivs av att hitta lösningar och svar på de frågor du tar emot från uppdragsgivare och medarbetare, allt från det enkla till det mer komplicerade.
Goda kunskaper i både tal och skrift på svenska och engelska är ett krav för tjänsten. Du behöver dessutom ha B-körkort då resor till olika arbetsplatser i kommunen ingår i tjänsten.
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!