OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, Löneservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter, Överförmyndarenheten, Stadsarkivet samt Kost och restaurang.
Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.Om arbetsplatsen
LKDATA är en del av Verksamhetsstöd och service inom Linköpings kommun. Här arbetar ca 100 kollegor med att tillhandahålla IT- tjänster till kommunens verksamheter och i förlängningen mot brukare, elever och invånare i Linköping. Vi arbetar processorienterat i enlighet med ITIL Service Management och är certifierade enligt ISO 20 000, vilket ger oss möjlighet att hålla hög kvalitet och effektivitet inom hela vår verksamhet. Vi strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. Hos oss är arbetet offensivt, varierat och utmanande. Vår kultur präglas av att det är högt i tak och ett öppet klimat där du som medarbetare erbjuds stora möjligheter till kompetensutveckling.
Teknik och servicegruppen, där den här tjänsten tillhör, består av IT-tekniker, IT-administratörer och IT-samordnare. Vi är en grupp där man tillsammans har stor teknisk kunskap och lite prestige vilket innebär att det är ”högt i tak” och enkelt att bolla frågor med andra. Vi jobbar enligt ITIL så samverkan sker över gruppgränser.
Vi har nyligen flyttat in i nybyggda lokaler i Ebbepark. Arbetstid är 07:50-17:00 vintertid, 07:50-16:00 sommartid (juni, juli, aug) vi tillämpar flextid.
Arbetsbeskrivning
Till avdelningen Teknik och Servicegruppen söker vi nu en IT-tekniker med inriktning mot ärende- och klienthantering inom Teknik och Service drift.
Som IT-tekniker kommer du att arbeta med storskalig drift och underhåll av arbetsplatsutrustning i en komplex och stor IT-miljö. Du kommer också att arbeta med utskriftshantering i storskalig IT-miljö, incidenthantering och problemlösning via fjärrstyrning i gruppen Teknik och Service 3:e linje.
Tjänsten innefattar deltagande i förändringsarbete, vilket även innebär ansvar för tjänstedokumentering. Certifiering av förändringar och nya modeller ingår i arbetsuppgifterna, vilket innebär att du kommer att skriva certifieringsprotokoll och instruktioner samt förändringsbegäran för ny hårdvara.
I rollen som IT-tekniker kommer du att arbeta i en grupp som har högt engagemang och kamratanda där man tillsammans arbetar för att stötta våra kunder med expertkunskap. Även samarbete med LKDATAS övriga grupper ingår i dina arbetsuppgifter.
Omvärldsbevakning och förslag till utvecklingsaktiviteter är en självklar del i tjänsten och du kommer dagligen arbeta i verktyg såsom Google Workspace.
Kvalifikationer
Tjänsten som IT-tekniker kräver att du har minst gymnasial utbildning med IT-inriktning, eller annan inriktning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vidare ser vi att du har flerårig erfarenhet av arbete med storskalig drift, leverans av IT-tjänster samt har dokumentationsvana.
För att lyckas som IT-tekniker har du erfarenhet av arbete med utskriftshantering i komplex IT-miljö och av MDM-system. Har du erfarenhet av Service Management enligt ITIL eller motsvarande modell ser vi det som meriterande.
Kunskap om MS-AD inklusive GPO hantering samt Google administratörskonsol är ett krav. Har du även kunskap om audio/videosystem ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av deployment, underhåll och konfiguration av MEM CM (SCCM).
Som person är du självgående och serviceinriktad med en god samarbetsförmåga. Du är en lagspelare och arbetar mot att nå gemensamma mål, samt har en förmåga att se helheter och se till verksamhetens bästa i ditt agerande. Du är lyhörd för kundens behov och har förmåga att snabbt lokalisera och åtgärda fel samt att kunna ge förslag till proaktiva lösningar för att minimera servicearbete på plats hos kund. För tjänsten krävs att du kommunicerar och skriver väl på såväl svenska som engelska då tjänsten innebär kontakt med underleverantörer samt att ta del av teknisk information och supportärenden. Då du kommer att utföra arbete ute hos kund är B-körkort ett krav.
Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.
Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100 %
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 9168
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?