OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra med teknisk kompetens och ett trevligt kundbemötande har vi en passande tjänst för dig! LTC Services söker nu en ny IT-tekniker som kommer arbeta kundnära i tekniska miljöer och hjälper deras kunder att hitta smarta lösningar. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
LTC Services AB är ett IT-företag som arbetar med helhetsansvar för sina kunders IT-funktioner, infrastruktur och säkerhet. Det vill säga support, drift och underhåll av såväl datakommunikation, verksamhetskritiska system som det digitala skyddet mot intrång och virus. LTC Services växer och söker därför nu en ny medarbetare till teamet! I denna roll kommer du att få möjlighet att arbeta med den senaste tekniken i ett härligt team, där du även kommer ha möjligheter att utvecklas och lära av mer seniora kollegor. Denna roll passar dig som brinner för kombinationen av service, samarbete och IT- då arbetet till stor del sker ute hos LTC Services kunder såväl planerat som ad-hoc.
#
Du erbjuds
* Möjlighet till att arbeta i team och lära av mer seniora kollegor
* Ett arebte med en god arbetskultur och fina teamsamarbeten
* Roliga årliga resor tillsammans med dina kollegor
ARBETSUPPGIFTER
Som IT-Tekniker på LTC Services arbetar du brett inom IT med allt från nätverk, servrar och applikationer till klienthantering och användarsupport. Du kommer att ingå i flera kundteam med LTC-tekniker som tillsammans arbetar proaktivt kring vidareutveckling, effektivisering och säkerhet av respektive kunds IT-miljö. Ni arbetar också tillsammans för att felsöka och åtgärda problem. Rollen utgörs till största del av teamarbete, parallella engagemang i flera kundmiljöer och även service-besök ute hos kund. Arbetet är väldigt varierande mellan planerat arbete och akuta ad-hoc-ärenden. Du utgår från LTCs kontor på Tegnérgatan 34, men med stor del kundnärvaro. Vidare infettar arbetsuppgifterna att:
* Hjälpa LTCs kunder med mer eller mindre komplexa supportärenden, inklusive felsökning och åtgärd
* Ansvara för on- och off-boarding gällande IT-verktyg, access till system etc hos kunder
* Ansvara för drift och support på utpekade kunder tillsammans med ett team av tekniker
* Delta i uppdrag och projekt som syftar till att förbättra IT-Infrastruktur/-Säkerhet
* Delta i uppdrag och projekt som syftar till att ta över en kund från en konkurrent, inklusive att flytta applikationer till LTCs driftmiljö
* Stort fokus på IT-Säkerhet både strategiskt och operativt
Tjänsten passar dig som har ett starkt intresse för IT och teknik och vill utveckla din kunskap vidare i en ansvarsfylld roll. Du gillar att lösa problem och drivs av att arbeta på ett företag där du får varierade uppgifter. Du trivs i ett arbetsklimat med högt tempo och högt i tak och har lätt att sätta dig in i ny teknik.
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 1-2 års erfarenhet av att arbeta med teknisk support i en roll som onsite-tekniker, 2-nd line eller 3-rd line
- Har god kunskap i Active Directory och Office 365
- God kunskap i Microsoft, både server och operativ
- God insikt i nätverksfrågor, Switch, Wi-Fi och brandväggar
- Innehar B-körkort
- Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift
Meriterande kunskaper
* Erfarenhet av att arbeta med drift av applikationer och system.
* Erfarenhet av att arbeta med virtualisering samt i virtuella miljöer.
För att både trivas och lyckas i rollen krävs det att du som person är analytisk, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har hög problemlösningsförmåga samtidigt som du är mycket ansvarstagande och trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter.
Övrig information
* Start: Omgående eller mitten av augusti
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
LTC är ett Stockholmsbaserat IT-företag. LTC finns till för de små och medelstora företag som prioriterar säkerhet och efterfrågar ett helhetsansvar för IT-funktionen. Det omfattar dels ett ansvar för den verksamhetskritiska IT-infrastrukturen hos våra kunder. Det vill säga drift och underhåll av såväl datakommunikation, verksamhetskritiska system som det digitala skyddet mot intrång och virus. Det omfattar också support till våra kunders medarbetare på dag-, kvälls- och helgtid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231