IT Tekniker till musikbranchen

Arbetsbeskrivning

Vi söker efter en IT Tekniker i Stockholm till världens största musiktjänst för att ge det interna IT supportteamet den skjuts de behöver för att skala upp sin supportverksamhet med företagets tillväxt.
Företaget har en dynamisk distribuerad arbetsstyrka som sträcker sig över hela världen och använder i första hand Apple-enheter med en blandning av bärbara Windows- och Linux-datorer samt olika mobila enheter. Ett brett utbud av SaaS-lösningar, som ständigt utvecklas, hjälper till att förbättra produktiviteten och du kommer att ligga i framkant när det gäller att stödja användarnas IT-behov för att säkerställa att de bidrar till företagets uppdrag.

Vad du ska göra:

-
Du kommer att ge en utmärkt IT-supportupplevelse till företagets globala medarbetare som arbetar var som helst.

- Vara företagets representant i deras IT-barer och andra supportkanaler.

- Hantera inkommande förfrågningar och ge personlig- och fjärrsupport på hårdvaru- och mjukvaruproblem för de anställda.

- Underhålla skrivare, mötesrumsteknik och annan IT-relaterad utrustning på kontoret.

- Administration och support av t.ex. Google Workspace, JAMF och centralized user
management (LDAP).

- Samarbeta nära med andra team för att se till att anpassningen förblir på global nivå inom IT-supportområdet.

- Arbeta kontinuerligt med att uppdatera supportdokumentation.

- Delta i onboardingen för nya medarbetare.

- Stödja seniora kollegor i förberedelser och genomförande av leverantörsuppdrag.

- Delta i vissa initiativ för förbättring av IT-stöd.

Vad vi söker hos dig:

- Du har 1-2 års erfarenhet av att arbeta i en helpdeskmiljö.

- Du har erfarenhet av att stödja macOS och Windows-baserade system och älskar att ge personlig, kundfokuserad support för att hjälpa användare att lösa tekniska problem.

- Du är bekant med klient- och mjukvarulösningar.

- Du har viss erfarenhet av att använda Terminal.

- Du har erfarenhet av att arbeta med JAMF samt Google Workspace.

- Du är bekväm med att kommunicera både muntligt och skriftligt på engelska.

Som person uppvisar du ett tillväxttänk och är nyfiken samt lär dig snabbt. Du trivs att dyka in i nya tekniker och verktyg samt är en tålmodig problemlösare. Du kanske inte har svaret, men du vet hur du ska hitta det!

Du är också en lagspelare som aktivt samarbetar med ditt team och på andra platser, för att hitta lösningar på problem som uppstår. Du är självgående i ditt arbete och en pålitlig person som klarar av att hålla deadlines. En god kommunikation och kundsupport är viktigt för dig och du har en professionell attityd gentemot dina kollegor och kunder. Du är flexibel och villig att anpassa dig till snabba och ofta förekommande förändringar.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Jourtjänst kommer att ingå i rollen.

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camai
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2023
  • Ansök senast: 16 mars 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024

IT-avdelningen söker en ny medarbetare

20 december 2024