OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet inom IT-tekniker eller support? Är du en noggrann och strukturerad problemlösare? Läs vidare, det kan vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker en IT-tekniker till vår kund, en myndighet som arbetar med att utveckla infrastruktur och skapa trygghet för alla invånare i de offentliga miljöerna. Kundens kontor är beläget i centrala Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-tekniker består dina arbetsdagar av att felsöka, problemlösa och agera användarsupport. Det kan även förekomma arbete i Active Directory.
Mer specifikt innefattar dina dagliga arbetsuppgifter följande:
Arbete med applikationssupport
Användarsupport på klientapplikationer (PC) som Office, Sharepoint, ProjectWise, Windows
Ärendehantering, inkluderat återkoppling till användare och beställare
Ge stöd och utbildning till användare
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som IT-tekniker tror vi att du är ansvarsfull, noggrann och har ett tekniskt intresse. Du är trygg i din tekniska kompetens och är en fena på problemlösning.
Du har lätt för att sätta dig in olika ärenden för att sedan hitta det bästa sättet för att åtgärda problemet. Vidare ser vi att du har ett pedagogiskt sätt att förmedla dina kunskaper och en vilja att hjälpa människor. Du är tydlig i din kommunikation och bemöter kunder med en tillmötesgående samt serviceinriktad ton.
Är det just dig vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Meriterande:
Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av IT-support i helpdesk, callcenter eller motsvarande
Erfarenhet av Sharepoint
Windowskunskaper, PC och applikationer på mobila enheter
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-08-15 med chans till förlängning. Tillträde 2021-08-16.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32381 i ämnesraden. Observera att ansökan inte ska skickas via e-mail.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.