OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du tidigare arbetat med IT-support och är en problemlösare ut i fingerspetsarna? Svarade du JA på dessa frågor? Då har jag jobbet för dig!
Till vår kund Presto Brandsäkerhet söker vi nu flera kunniga och engagerade IT-tekniker. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare på kontoret i Skärholmen.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
I rollen som IT-tekniker är den ena dagen aldrig den andra lik. Arbetsuppgifterna är breda och varierande och du kommer att hantera många olika typer av ärenden, på både 1st och 2nd line nivå. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team om fyra personer och tillsammans felsöker ni i en Windowsbaserad miljö. Arbetsuppgifterna innefattar även felsökning av nätverk.
Du kommer att hantera olika typer av ärenden; allt från telefon- och onsitesupport, felsökning av servrar, scripting i Powershell, felsökning och support inom Microsoft 365, till hantering av konton och grupper i Active Directory samt skapande av GPO:er.
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen har du arbetat i en servicedesk i minst 1 år och fått hantera olika typer av ärenden. Du har ett genuint intresse för teknik och en vilja att ge bra service. Som person är du utåtriktad, lyhörd och en lagspelare. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande.
Krav
- Mycket goda kunskaper inom Windows och Officepaketet
- Grundläggande kunskaper inom Lan/Wan; TCP/IP, DHCP och patchning
- Erfarenhet av att felsöka och lösa problem inom Microsoft 365 Admin
- Goda kunskaper inom Windows Server 2012
- Erfarenhet inom Active Directory och GPO:er
- Tidigare arbetat enligt ITIL
Meriterande
- Erfarenhet av Mobigo
- B-körkort
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 0734-159378 eller emelie.flood@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229