OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Statens servicecenters IT-avdelning ansvarar för att förvalta och utveckla myndighetens IT-miljö samt leverera IT-tjänster till verksamheten. Statens servicecenter nyttjar i hög grad externa leverantörer för drift och support av IT-infrastrukturen och applikationsportföljen. En viktig del i avdelningens uppdrag är att kunna upphandla, följa upp och utveckla IT-tjänster som levereras av externa leverantörer.
IT-avdelningen är lokaliserad i Östersund och består av fyra enheter, IT-projektenheten, IT-arkitektur- och säkerhetsenheten, IT-leveransenheten och IT-förvaltningsenheten. Vi är totalt cirka 50 medarbetare och vi representerar en arbetsplats med hög kompetens, trevliga kollegor och ett närvarande ledarskap. Vi uppmuntrar till ökad mångfald och jämställdhet.
Den här tjänsten är placerad på IT-leveransenheten där vi idag är femton medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Du ingår i en grupp som erbjuder systemadministration och andra linjens support för flertalet system och funktioner. Du har fokus på andra linjens support / funktionsbehov inom telefoni. MDM- och Touchpoint support. Du kommer även arbeta med MDM och Touchpoint systemadministration, samt telefoniadministration. implementering av regelverk och policys i vårt verktyg utifrån organisationens kravställning är något du också kommer arbeta med. Du säkerställer implementering och upprätthållande av best practice inom området. Du agerar expertstöd inom våra förbättringsprojekt.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning inom t.ex. data- och systemvetenskap eller motsvarande utbildning, eller kompetens erhållen via arbetserfarenhet.
• Praktisk erfarenhet av grundläggande element som finns i en IT-infrastruktur (serverinfrastruktur, databaser).
• Praktisk erfarenhet av katalogtjänster såsom Active Directory eller E-directory.
Dessutom är det meriterande om du har:
• Jobbat inom IT-support i minst 2 år.
• Erfarenhet av att supporta smartphones och jobba i Mobile Device Management (MobileIron)
• Erfarenhet från arbete med ärendehanteringssystemet ServiceNow
• Arbetat enligt ITIL-ramverket
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Du har god initiativförmåga
• Du är ansvarsfull
• Du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift
• Du är van att förmedla information så att andra personer förstår
• Du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter
• Du trivs både med att arbeta i lag, såväl som självständigt
• Du brinner för att ständigt förbättra/förenkla arbetet.
Övrigt:
Anställningen är en tillsvidarertjänst på 100% och placerad i Östersund. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 25 mars 2022 . I din ansökan vill vi att du motiverar på vilket sätt du uppfyller kvalifikationerna.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.