OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Ta ett utvecklande steg och jobba som IT-support för en stor restaurangkedja.
Är du nyutexaminerad IT-tekniker eller redan jobbar i branschen och vill ta nästa steg i karriären?
Vi söker just nu personer som är intresserade av att ta steget in i en servicedesk baserad hos en stor kund i restaurangbranschen baserad i Stockholm. Har du erfarenhet inom IT från ett tidigare jobb eller utbildning? Då vill vi gärna ta ett samtal med dig.
Vi erbjuder stöttning hela vägen genom ansökningsprocessen, en trygg anställning och direktkontakt med ett härligt team!
Hos oss står du som anställd i centrum, vi ser att ditt välmående och framgång i arbetet prioriteras. Om det går bra för dig och du mår bra, mår vi bra! Om du lyckas, lyckas vi!
Arbetsplatsen är centralt placerad i Stockholm med bra kommunikationsmöjligheter. I början av uppdraget kommer du att få en introduktionsutbildning av kunden för att du ska lära dig den nya arbetsplatsen. Du får en eller flera mentorer som visar hur arbetet går till och som ger dig tips för att du ska få en så bra start som möjligt.
Väl ute på uppdraget så placeras du i det befintliga teamet bestående av härliga kollegor som alltid är öppna för att bolla idéer och som finns där för att hjälpa varandra.
Allt eftersom du blir mer och mer trygg i din roll så öppnas det upp uppgifter och behörigheter som gör att arbetet blir väldigt omväxlande. Visar du sedan framfötterna så kan mer ansvar och uppgifter ges till den som är villig att lära sig.
Utöver så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor.
Mellan uppdrag har du fortfarande fast lön och får möjlighet till att plugga upp dina kunskaper inför nya uppdrag.
Vi finns alltid nära till hands för att få dig att trivas och för att kunna svara på frågor.
Thalamus håller löpande kontakt med dig som konsult för att se till att du mår bra och att du utvecklas på arbetsplatsen. Efter en tids uppdrag finns det möjlighet att prova på andra uppdrag och att utbilda sig för att ta certifikat vilket ökar bredden på uppdrag du som konsult har möjlighet att söka.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du jobbat i ett arbete där du fått en vana av att prata med kunder eller användare över telefon. Om du även har en teknisk utbildning med IT-inriktning eller tom jobbat inom IT-yrket tidigare ser vi det som ett stort plus.
Viktigt att du behärskar svenska och engelska.
Vi värderar högt
- Brinnande intresse för IT och att utvecklas inom branschen.
- Tidigare arbete inom IT, någon form av support, kundtjänst eller telefonförsäljning. Kundkontakt via telefon, chatt eller mejl är meriterande.
Ett plus
- Utbildning inom IT eller annat tekniskt ämne
- Erfarenhet av arbete i Ärendehanteringssystem
- Windowsklienter (7 och 10)
- Microsoft Office
- Skrivare
- Active Directory
- Erfarenhet av fjärrstyrning
Du som person
Ska gilla att felsöka och lära dig mer inom allt IT. Du vill veta hur saker fungerar och se hur system interagerar med varandra. Du ser problemlösning som något kul.
Viktigt är att tycka om att hjälpa användare över telefon och mail då det är vanliga kontaktvägar inom servicedesk. Du tycker om att arbeta i grupp men har inga problem med att arbeta självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, därför anordnar vi AW:s samt sommarfest och julbord där alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.