OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
Vår kund söker en IT-tekniker till Service Desk.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Som IT-tekniker kommer du i huvudsak hantera olika typer av standardiserade och icke-standardiserade IT-ärenden. Du kommer att analysera och lösa såväl enkla som mer komplexa fel genom att följa de implementerade processerna (ITIL). Du kommer att bidra till kontinuerlig förbättring av det dagliga arbete och samtidigt utveckla dig själv genom att delta i olika projekt och uppdrag. En stor del av din roll är att identifiera, diagnostisera och lösa problem tillsammans med övriga supportteam.
Om dig
Vår kund är på jakt efter en IT-tekniker som har ett genuint intresse för IT och ny teknik, och känner stolthet i att hjälpa andra. Du ser värdet av att dela med dig av kunskap och vill ständigt utveckla dig själv som person. Du är en lagspelare som fungerar bra i olika gruppkonstellationer samtidigt som du trivs med att arbeta individuellt och kan ta egna initiativ.
Vidare ser vår kund att du:
Är lojal och tycker att det är viktigt att agera med integritet. Du har ett öppet sinne för förändringar och ser mångfald som en framgångsfaktor. Du tar ansvar för ditt lärande och din yrkesmässiga utveckling. Du har gymnasieexamen, helst inom IT/teknik och vill bidra till vår kunds vision - ”Fossilfritt inom en generation”.
Övriga kvalifikationer
- Universitets/Högskoleexamen i IT Grundläggande kunskap om IT och dess komponenter (PC, skrivare, mobiltelefoner, programvaror, nätverk, servrar, databaser etc.)
- Erfarenhet av Microsoft Active Directory, SCCM och Exchange.
- Erfarenhet av Windowsbaserade produkter.
- Erfarenhet av affärssystemet SAP.
- Erfarenhet av dataadministration; (Tickets, Assets, Licenser)
- Erfarenhet av BMC Remedy som ärendehanteringssystem.
Du talar flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Gheljai
0737269816
Jenny Frank
0728-560153
Elin Gheljai