IT-tekniker till Service Desk Nuclear

IT-tekniker till Service Desk Nuclear

Arbetsbeskrivning

IT-tekniker till Service Desk Nuclear

Vattenfall IT är en intern leverantör av IT-tjänster och support för hela Vattenfallkoncernen, med idag omkring 900 anställda placerade i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Polen, Storbritannien, Danmark och Finland.
Vattenfall IT:s målsättning är att ha en effektiv IT-organisation med fokus på flexibilitet och digitalisering, samtidigt som man levererar säkra och stabila tjänster. Den del av Vattenfall som jobbar med kärnteknisk verksamhet, ställer högre säkerhetskrav på sina IT-leverantörer och därför finns det en separat del av Vattenfall IT som benämns ”Nuclear Solutions”.
Tjänsten beräknas påbörjas omgående fram tills årsskiftet.

Om tjänsten
Vi söker nu en IT-tekniker till Service Desk Nuclear!

Under 2020 slogs de lokala Service Desk-teamen för Ringhals, Forsmark och SKB samman till en Service Desk som stödjer alla tre licenshavarna. I tjänsten som IT-tekniker i detta nya team så erbjuder vi dig ett nära samarbete med kärnkraften på Vattenfall, kontinuerlig kompetensutveckling, kunniga IT kollegor, samt möjligheten att forma den kommande nukleära Service Desken på Vattenfall.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga ansvarsområden

Som IT-tekniker kommer du i huvudsak hantera olika typer av standardiserade- och icke-standardiserade IT-ärenden. Du kommer att analysera och lösa såväl enkla som mer komplexa fel genom att följa de implementerade processerna (ITIL). Du kommer att bidra till kontinuerlig förbättring av vårt dagliga arbete och samtidigt utveckla dig själv genom att delta i olika projekt och uppdrag. En stor del av din roll är att identifiera, diagnostisera och lösa problem tillsammans med övriga supportteam.

Vem är du?
Om dig
Vi är på jakt efter en IT-tekniker som har ett genuint intresse för IT och ny teknik, och känner stolthet i att hjälpa andra. Du ser värdet av att dela med dig av kunskap och vill ständigt utveckla dig själv som person. Vi tror att du är en lagspelare som fungerar bra i olika gruppkonstellationer samtidigt som du trivs med att arbeta individuellt och kan ta egna initiativ. Vidare ser vi att du:
• Är lojal och tycker att det är viktigt att agera med integritet
• Har ett öppet sinne för förändringar
• Ser mångfald som en framgångsfaktor
• Tar ansvar för ditt lärande och din yrkesmässiga utveckling
• Har gymnasieexamen, helst inom IT/teknik
• Vill bidra till Vattenfalls vision – ”Fossilfritt inom en generation”

Övriga kvalifikationer:
• Universitets/Högskoleexamen i IT
• Grundläggande kunskap om IT och dess komponenter (PC, skrivare, mobiltelefoner, programvaror, nätverk, servrar, databaser etc.)
• Erfarenhet av Microsoft Active Directory, SCCM och Exchange.
• Erfarenhet av Windowsbaserade produkter.
• Erfarenhet av affärssystemet SAP.
• Erfarenhet av dataadministration; (Tickets, Assets, Licenser)
• Erfarenhet av BMC Remedy som ärendehanteringssystem.

Du talar flytande svenska och engelska (både skriftligt och muntligt)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2022
  • Ansök senast: 7 oktober 2022

Liknande jobb


Field Service Engineer

Field Service Engineer

19 november 2024

19 november 2024