IT-tekniker till Service Desk Nuclear

IT-tekniker till Service Desk Nuclear

Arbetsbeskrivning

Vattenfall IT är en intern leverantör av IT-tjänster och support för hela Vattenfallkoncernen, med idag omkring 900 anställda placerade i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Polen, Storbritannien, Danmark och Finland. Vi letar just nu efter en Service Desk Engineer / IT-support till Ringhals IT-team. Tjänsten är säkerhetsklassad och kommer att påbörjas efter detta godkännande. Vi hoppas att detta kan bli till början av februari. Ett första avtal kommer att skrivas till årsskiftet 2023-12-31 och därefter kan det finnas möjligheter att bli förlängd.

Om tjänsten
Under 2020 slogs de lokala Service Desk-teamen för Ringhals, Forsmark och SKB samman till en Service Desk som stödjer alla tre licenshavarna. I tjänsten som IT-tekniker i detta nya team så erbjuder vi dig ett nära samarbete med kärnkraften på Vattenfall, kontinuerlig kompetensutveckling, kunniga IT kollegor, samt möjligheten att forma den kommande nukleära Service Desken på Vattenfall.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som IT-tekniker kommer du i huvudsak hantera olika typer av standardiserade- och icke-standardiserade IT-ärenden. Du kommer att analysera och lösa såväl enkla som mer komplexa fel genom att följa de implementerade processerna (ITIL). Du kommer att bidra till kontinuerlig förbättring av Vattenfalls dagliga arbete och samtidigt utveckla dig själv genom att delta i olika projekt och uppdrag. En stor del av din roll är att identifiera, diagnostisera och lösa problem tillsammans med övriga supportteam.

Vem är du?
Vi är på jakt efter en IT-tekniker som har ett genuint intresse för IT och ny teknik, och känner stolthet i att hjälpa andra. Du ser värdet av att dela med dig av kunskap och vill ständigt utveckla dig själv som person. Vi tror att du är en lagspelare som fungerar bra i olika gruppkonstellationer samtidigt som du trivs med att arbeta individuellt och kan ta egna initiativ. Vidare ser vi att du:
• Är lojal och tycker att det är viktigt att agera med integritet
• Har ett öppet sinne för förändringar
• Ser mångfald som en framgångsfaktor
• Tar ansvar för ditt lärande och din yrkesmässiga utveckling
• Har gymnasieexamen, helst inom IT/teknik
• Vill bidra till Vattenfalls vision – ”Fossilfritt inom en generation”

Övriga kvalifikationer:
• Universitets/Högskoleexamen i IT
• Grundläggande kunskap om IT och dess komponenter (PC, skrivare, mobiltelefoner, programvaror, nätverk, servrar, databaser etc.)
• Erfarenhet av Microsoft Active Directory, SCCM och Exchange.
• Erfarenhet av Windowsbaserade produkter.
• Erfarenhet av affärssystemet SAP.
• Erfarenhet av dataadministration; (Tickets, Assets, Licenser)
• Erfarenhet av BMC Remedy som ärendehanteringssystem.

Du talar flytande svenska och engelska (både skriftligt och muntligt)


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024