OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.
Visste du att i Eslövs kommun uppmärksammar goda prestationer genom bemärkelserna årets chef, årets medarbetare och årets nyskapare?
Servicecenter består av Kontaktcenter, Digital infrastruktur, Verksamhetsnära IT och Servicedesk. Vi är 21 personer på avdelningen som arbetar med medborgarkontakt, drift av IT-system och infrastruktur, IT-utbildningar, beredskap och användarsupport. I din roll i Servicedesk får du fyra andra kollegor. Möjlighet att delta och påverka är stor och det finns stora möjligheter till personlig utveckling
ARBETSUPPGIFTER
Som IT-tekniker i Servicedesk är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras frågor angående dator, skrivare, mobila enheter och telefoni. Du ger användarstöd via framförallt telefon, ärendehanteringssystem och e-post. Största delen av supporten ges via fjärrstyrning men till viss del även via besök i verksamheten.
De inkommande ärendena kommer från kunder med en variation av verksamheter, system och program vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande. Du kommer att arbeta med problemanalys och felavhjälpning på fast och mobil telefoni, surfplattor, PC, skrivare, Citrixmiljö och kringutrustning. Du kommer att arbeta med att administrera behörigheter, beställningar, installera och reparera befintlig programvara.
I arbetsuppgifterna ingår även sedvanliga arbetsuppgifter i Servicedesk. Som IT-supporttekniker i Servicedesk får du möjlighet att hantera ärenden i både första och andra linjen och i vissa fall även i tredje linjen.
I Servicedesk lägger vi stor vikt vid att kundbemötandet ska uppfattas som positivt av våra användare. Att vi i Servicedesk arbetar tillsammans och hjälps åt för att bli ännu bättre är en självklarhet. Vi har nyligen implementerat ett nytt servicedesk-/klienthanteringsverktyg vilket gör att vi just nu anpassar och uppdaterar våra arbetssätt. Så vill du vara med och påverka och bidra till ett ännu bättre möte med våra kunder så är du rätt för oss!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stort driv och ett brinnande intresse för IT. Du som söker har utbildning inom IT-support eller motsvarande. Vi ser att du har flera års erfarenhet av att ha arbetat inom Servicedesk/IT-support, där bland annat felsökning på klienter och on-site support har ingått. Vi ser att du har erfarenhet av att registrera och hantera incidenter i ett ärendehanteringssystem. Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper om telefoni (fast och mobil), surfplattor, Windowsmiljö (Windows 10, Office, Exchange, Skype), klienthantering, skrivarhantering samt användar- och datorhantering i Active Directory. Det är önskvärt att du har kännedom om ITIL. B-körkort för manuellt växlad bil är ett krav då on-site support är en del av rollen.
Servicedesk ska alltid vara bemannad under kontorstid vilket ställer stora krav på ansvarskännande, lojalitet och att du kan anpassa dig till ändrade situationer.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en utpräglad serviceperson samt prestigelös i ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina tekniska kunskaper till personer med varierande IT-erfarenhet, både i tal och i skrift, och förstår vikten av god service.
Tjänsten passar dig som är noggrann, är lösningsorienterad för att snabbt hitta lösningar till användarna, och har lätt för att samarbeta och ta till dig nya kunskaper. Du har en bred teknisk kunskap och säkerställer att du själv utvecklar kunskap genom att kontinuerligt utveckla dig själv.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla ditt team genom att bland annat uttrycka åsikter och dela information på ett klart och tydligt sätt.
Vidare visar du intresse och förståelse för andra och arbetar för att skapa laganda.
I rollen behöver du vara aktivt social och ta initiativ för att skapa goda relationer till medarbetare och kollegor. Det är önskvärt att du trivs med att skriva manualer och andra instruktioner, både i text och video.
Hos oss får du möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Detta kräver att du är driven och tycker om att lära dig nya saker. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Som IT-supporttekniker i Eslövs kommun kommer du bli en del av ett team med engagerade, kunniga och ambitiösa kollegor. Du kommer att få jobba i en social roll, där du guidar kunder på bästa möjliga sätt i våra system. Du har möjlighet att växa i din yrkesroll och vi är måna om våra anställda.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Arne Ståhl
0413-621 79
Avdelningschef Cecilia Linderberg
0413-620 51
Enhetschef Marie Bengtsson
0413-62425
Enhetschef Ylva Hjerén
0413-62425
Fastighetschef Niklas Helgesson
0413 - 621 22
Utvecklingschef Elsa von Friesen
0413-62000
Enhetschef Marie Bengtsson
0413-62208
Tf IT-chef Anders Rönnerstål
0413 - 622 76
Enhetschef Jan Larsson
0413 - 62127
Avdelningschef Frida Andersson
0413-62646