IT-tekniker till Servicedesk

IT-tekniker till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.


Är du en socialt kompetent problemlösare med stort teknikintresse? Då kan du vara vår nya IT-tekniker!

Vilka är vi?  

Digitaliseringsavdelningen är en service- och utvecklingsenhet inom Norrköpings kommun. Tillsammans är vi cirka 90 kollegor som driver, utvecklar och förvaltar de IT-system, applikationer och telefoni som används i kommunens verksamheter. Vi har stort verksamhetsfokus, intern utveckling av enheten, samt stora möjligheter för ett kreativt och agilt arbetssätt.

Vi söker nu två nya kollegor till Servicedesken som brinner för service och har ett stort intresse för ny teknik. Vi står inför en spännande framtid där vi erbjuder goda möjligheter till utveckling och delaktighet i vår organisation.

Dina arbetsuppgifter

Som IT-tekniker i Linje 1 består dina arbetsuppgifter främst av att via telefon och mail hantera ärenden från de olika verksamheterna i kommunen. Det kan vara en installation av en skrivare, felsökning om varför en smartboard inte fungerar från en viss datormodell eller en kollega som har råkat låsa sin telefon. Det är en otrolig blandning av ärenden där ena dagen sällan är den andra lik.

Servicedesken jobbar ständigt med kunskapsöverföring från andra enheter och framförallt "driften" för att lösa så mycket som möjligt vid första kontakten, inte bara för att ge den bästa servicen utan även för att få lite utmaning i vardagen och utvecklas inom tekniken!

Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för egen utveckling. Det som var nytt igår kanske byts ut mot något annat imorgon och då är det viktigt att du har förmågan att anpassa dig efter verksamhetens behov.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av telefonsupport i 1st eller 2nd line i en större IT-organisation. Som person är du en socialt kompetent problemlösare med ett stort teknikintresse som brinner för förändring och förbättring, men framförallt service och utveckling!

Du är professionell och pedagogisk i ditt agerande och har fingertoppskänsla i hur du hjälper våra kollegor, både internt på avdelningen men även kollegorna ute i verksamheten. Du ser lösningar istället för problem och är inte rädd för ny teknik eller nya uppgifter som kanske inte alltid kommer levererat med ett facit.

Vidare är du stresstålig, serviceinriktad och flexibel. Du är driven och har en god analytisk förmåga och trivs både med att arbeta självständigt samt tillsammans i grupp för att bidra i utvecklingen av Servicedesken, Digitaliseringsavdelningen och Norrköpings kommun.

Vi ser det som meriterande om du har kunskaper eller certifiering i ITIL Foundation, användarhantering i Active Directory och goda kunskaper om datorrelaterad hårdvara och kringutrustning som exempelvis AV-utrustning.

Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av support av Officepaketet (2016/365), klienthantering (bios, enhetshanteraren, drivrutiner med mera) och en generell förståelse för nätverk.

Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 2
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden, men vi vill ha din ansökan som senast den 1 januari
Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta enhetschef Ami Fransson på ami.fransson@norrkoping.se, för frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsspecialist Anna-Therése Dijak på 011-15 30 43



Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2022
  • Ansök senast: 1 januari 2023

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024