OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 350 personer arbetar på Servicekontoret.
Borås Stads IT-avdelning, Dataservice, har driftsansvar för hela Borås Stads nätverk. Nätverket består idag av
ca 5 500 datorer och 5 000 smartphones till ca 30 000 användare.
Vi är 50 medarbetare på avdelningen fördelat på fyra enheter, IT-support, IT-drift, Utveckling och Kund.
Vi arbetar processinriktat med ramverket ITIL.
Är du vår nya medarbetare till vår Servicedesk?
Fokus för vår Servicedesk är kundupplevelsen då vår grundtanke är "från bra till bäst i alla möten". Det är ett långsiktigt arbete med fokus på ständiga förbättringar.
. En förutsättning för att Servicedesken skall lyckas är att varje medarbetare i Servicedesken har förståelse för sitt eget och kollegornas bidrag till att kundupplevelsen blir antingen dålig, bra eller Bäst.
. Alla medarbetare måste förstå att vår attityd och vårt beteende till stor del präglar kundens uppfattning om oss.
. Alla medarbetare har som målsättning att anpassa budskapet till mottagarna d.v.s. att använda ett lagom tekniskt språk i samtal med användarna, det är enbart då vi kan uppnå en tydlig och effektiv kommunikation med användarna.
. Alla medarbetare i Servicedesken skall kunna känna att de är med och påverkar, är viktiga, är uppskattade och utvecklas i sin roll vilket i sin tur är viktiga komponenter för arbetsglädje.
Du kommer att arbeta i ett härligt och kompetent Servicedesk team. I ditt arbete ingår daglig kontakt med användare och du rapporterar till IT-supportchefen på Dataservice. Tjänsten innebär i stora drag att svara på inkommande samtal till Servicedesk, ta emot felanmälan och beställningar från användare via telefon och e-post vilka alla ska registreras i vårt ärendehanteringssystem. En hög grad av felen avhjälps direkt vid första samtalet, genom felsökning, ofta genom att fjärransluta mot användaren. Lösningar dokumenteras för användaren och för vår egen kunskapsdatabas, därför sätter vi stort värde i dokumentation.
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med IT-teknisk inriktning (eller likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer motsvarande). Högskoleutbildning inom området är meriterande. Du har arbetat de senaste två åren eller arbetar idag med användarstöd och liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan och har dokumenterad erfarenhet av Servicedeskarbete inom områdena Windows klienter och administration av Microsofts AD. Du har arbetat med Windows 10 och SCCM. Du har ITIL-certifiering (eller likvärdiga kunskaper förvärvade praktiskt via arbete i processerna). B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
Känner du att beskrivningen av Servicedesken ovan stämmer in på dig och hur du vill arbeta? Tveka inte att söka tjänsten. Välkommen med din ansökan!