IT-tekniker till Servicedesk

IT-tekniker till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Du siktar högt. Och har fötterna på jorden. Precis som vi.

Här på IT- och serviceenheten ansvarar vi bland annat för support och drift av stadens IT-miljö. Vi levererar IT-tjänster till stadens arbetsplatser och till några av de kommunalägda bolagen. Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla IT-stödet för att kunna möta verksamheternas behov. IT-miljön består i grova drag av två egna datahallar, 170 servrar, 2400 datorer, 1800 Chromebooks, 2400 mobila enheter, 3500 anställda, 5200 elever och ett 100-tal fiberanslutna arbetsplatsställen. Du kommer att tillhöra gruppen Systemförvaltning och drift.

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.

Dina arbetsuppgifter består av att snabbt och effektivt försöka lösa användarnas problem och dokumentera detta i vårt ärendehanteringssystem. Support tillhandahålls via telefon, e-post och fjärruppkoppling. Vi erbjuder också support direkt till de användare som tar sig till Servicedesk som är placerad i stadshuset. Till mindre del kan du även komma att hantera ärenden på plats ute i våra verksamheter. Alla stadens medarbetare är dina kunder. Eftersom IT-miljön är stor och komplex kommer det inte att saknas utmaningar.

Vi vill att du har en gymnasieutbildning i grunden. Meriterande är yrkesutbildning eller gymnasieutbildning med IT-inriktning. Du behärskar det svenska språket flytande, både i tal och skrift. Du har goda kunskaper inom Active Directory-administration, Microsoft Office 365, Windows 10, iOS och Android. Du har grundläggande kunskap inom nätverk.

Du har en utpräglad servicekänsla och kan behålla lugnet även i stressade situationer. Du gillar ordning och reda och har full koll på läget. Du är en duktig kommunikatör och anpassar nivån på samtalet efter situation. Du är en god lyssnare vilket du har användning för när du på ett analyserande sätt tar dig an problem och löser dessa metodiskt. Du är självgående, driven och strukturerar upp dina arbetsuppgifter för att nå effektivitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller efter överenskommelse. Ansök senast den 10 maj. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024