OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
RGS Servicedesk IT och Telefoni har som uppdrag att ge användarsupport inom tekniska IT- och telefonifrågor och ger även användarsupport för flera vårdsystem.
Avdelningen är användarnas gränssnitt och kontaktyta för IT/Tele-relaterade ärenden och supporterar alla medarbetare inom Region Halland samt en del av de privata vårdgivarna. Avdelningen präglas av arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande som står i centrum.
Nu söker vi dig som har intresse av att arbeta med IT teknisk support.
Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker är din främsta arbetsuppgift att bemanna Region Hallands Servicedesk IT och Telefoni – IT Teknisk support:
- Telefonsupport – registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
- Websupport – granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
- Lösa ärenden både på distans och på plats hos användare i verksamheten – Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
I huvudsak arbetar man med support i direkt kontakt med användare över telefon eller via ärendehanteringssystemet, eftersom vårt mål är att lösa så mycket som möjligt på distans och vid första kontakt. En del ärenden behöver lösas på plats hos användare ute i verksamheten. Ärendena kan ställa höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla t.ex. patientuppgifter.
Tjänsten gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka, då Servicedesk har öppet mellan 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena. Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office är ett krav.
Dokumenterad kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office och/eller dokumenterat arbetslivserfarenhet inom IT support branschen eller liknande är ett krav.
Kunskap om TCP-IP nätverk och AD är meriterande, likaså kunskap om Region Hallands IT-miljö.
Vi söker dig som har god administrativ och pedagogisk förmåga. Du har känsla för konsekvenser av handlingar och lyhördhet för kunds behov. Vi förutsätter att du har stort kundfokus och ett gott bemötande samt god förmåga att fungera i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skift och B-körkort.
Vänligen ange löneanspråk i din ansökan.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Varmt välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag.
Om oss
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56