IT tekniker till telesupporten

Arbetsbeskrivning

Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se



Brinner du för att lösa problem och ge god service inom IT? Då kan det här vara något för dig! Vi söker nu två IT tekniker till vår telesupport.

Om oss
Område IT ingår i förvaltningen för Service. Förvaltningens kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras verksamhet ska nå framgång och utvecklas.

Uppdraget för område IT är att förvalta och utveckla kommunens IT-miljö samt ge support till alla kommunanställda användare. Vi består idag av 60 personer i tre enheter - drift, utveckling och support. Vår IT-miljö är standardiserad och består i första hand av Microsoftprodukter. Vi har drygt 200 servrar samt 100 verksamhetssystem. Vårt nätverk bygger på Ciscos produkter.

Rollen som IT tekniker hos oss
Som IT-tekniker hos Kungsbacka kommun blir du en del av ett kompetent och glatt gäng, med både breda och djupa kunskaper inom IT och telefoni. I telesupporten jobbar du med att ge kommunens anställda support på deras telefoner och plattor. Dessa är i huvudsak iOS-baserade, men viss andra typer förekommer också.

Du jobbar med felsökning, felavhjälpning, konfiguration, uppsättning av nya telefoner och plattor, administration av reparationer, registrering och administration i tillhörande system samt vid behov kontakter med våra leverantörer.

Du tillhandahåller support över både telefon och via besök vid disk. Besöken vid disk är oftast så kallad drop-in besök, men det förekommer även tidsbeställda besök. Tjänsten är placerad på IT supportenheten som idag har 18 anställda.

För rätt person, med ambitioner och framåtanda, finns möjligheter att utvecklas inom organisationen.

Din profil
Det absolut viktigaste för att lyckas i rollen är rätt inställning. Du är social, har en hög servicekänsla och är uppmärksam på kundens behov. Du vågar pröva nytt och utmana rådande strukturer och arbetssätt. Du arbetar strukturerat och analytiskt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och du har förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara tekniska lösningar. Vidare tycker du om att arbeta i team och har ett smidigt förhållningssätt i ditt samarbete med kollegor.

Du har som lägst en gymnasial utbildning, gärna inom IT. Du har en god generell IT kompetens och du håller dig uppdaterad inom telefoni/smartphones. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en supportorganisation och har erfarenhet av helpdesk/1:a linjens support.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 30 september 2016.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka Kommun Kungsbacka
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • 100%. Tillträde: enligt övernskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 september 2016

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024