OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till Tre.
Gruppen Intern-IT hos Tre ansvarar för att ge teknisk support, serviceärenden och utveckling av den interna IT miljön åt våra drygt 2000 medarbetare i Sverige och Danmark. Du kommer ingå i ett kompetent team med sex tekniker. Teamet bär på en stor erfarenhet och kunskap inom området, men då tekniken snabbt utvecklas lär sig även dina kollegor längs vägen. Du kommer därför få stort utrymme att påverka och bidra, tillsammans med övriga teamet, i det ständiga förbättringsarbetet vi har på Tre gällande arbetssätt, tekniker och verktyg. Vi arbetar i en Microsoft Office 365 miljö.
Din nya roll
I rollen som tekniker får du en varierad och ansvarsfull roll. Dina dagliga arbetsuppgifter är att ge användarstöd, arbeta med ärenderegistrering och applikationssupport. Genom tätt samarbete med kollegor och tillsammans med övriga stakeholders i organisationen ger du extraordinär service till våra användare. Parallellt driver du även tekniska projekt. Rollen är väldigt varierande och passar dig som tycker om att arbeta brett inom ditt område, med både tekniska utmaningar och projektledning.
Du sitter i huvudsak på vårt kontor vid Globen, och det kan förekomma kvällar- och helgresor med övernattning.
Vi erbjuder dig
Vi tror på att man växer med ansvar och tycker att det är en självklarhet att vi delar med oss av kunskap. Mycket av vårt arbete sker i teknikens framkant och är nytt för många, men samtidigt försöker vi se ödmjukt på våra brister och lära oss kontinuerligt.
Tre är en organisation som andas framåtanda, gemenskap, öppenhet och engagemang. Vi har flyttat in i toppmoderna lokaler precis intill Globen, byggda för våra medarbetare på Tre. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare och för åttonde året i rad har vi vunnit topplacering i Great Place to Work. Hos Tre finns alla förutsättningar för att du ska kunna utvecklas och se oss som en långsiktig arbetsgivare.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för teknik och har erfarenhet att supportera medarbetare via telefon i Servicedesk, oavsett komplexitet på problemet. Du har erfarenhet utav att självständigt driva frågeställningar i projekt och trivs i en roll där du tar stort eget ansvar över dina arbetsuppgifter. Du söker en roll med teknisk komplexitet och har lätt för att tänka större än bara till kravet i enskilda ärenden. Vårt team präglas av prestigelöshet och en vilja att ställa upp för våra kolleger – det är egenskaper som också du besitter.
Du behöver ha goda kunskaper i engelska i skrift och tal då vi jobbar i en internationell miljö. Dessutom har du körkort.
Efterfrågade kompetenser och erfarenheter
• Förståelse för större Windows miljöer, Active directory och dess funktioner
• Erfarenhet av administration av Microsoft Office 365, MDM, MAM
• Kunskaper och intresse inom IT -säkerhet
• Erfarenhet av felsökning av hårdvara
• Grundläggande nätverkskunskaper
Din ansökan
Tjänsten är på heltid med start snarast med tillämpad provanställning på 6 månader. Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Lena Messenger på lena.messenger@tre.se.
Varmt välkommen till Tre!
#LI-PRIORITY