OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VA SYD levererar friskt dricksvatten, renar avloppsvatten och har hand om avfallshantering åt mer än en halv miljon människor. Vi har en årlig omsättning på cirka 1 miljard kronor och består idag av 340 medarbetare som med gedigen kunskap och engagemang för miljön bidrar till en hållbar utveckling. Vi satsar på ny teknik, forskning och utveckling för att kunna ligga i framkant inom våra verksamhetsområden. För miljön, nära dig.
ARBETSUPPGIFTER
VA SYDs IT-enhet består av två team: IT Servicedesk som ansvarar för service och support gentemot våra användare samt IT Operations som ansvarar för drift och underhåll av våra bakomliggande system och kommunikationsplattform. Vi är elva kollegor fördelade i de två teamen.
Arbetet i servicedesken innebär support via telefon, mail, fjärrstyrning samt att åka ut och hjälpa våra användare på plats på våra olika verksamhetsställen i form av schemalagd rondering. IT Servicedesk sitter lokaliserade på huvudkontoret i Malmö i nära samarbete med verksamheten. Tjänsten är bred och innefattar i huvudsak 1st line arbetsuppgifter som löses omväxlande onsite och ibland på våra verksamhetsställen. Rollen kan även innebära mer kvalificerade uppgifter av 2nd line karaktär då vi har en stor del av IT verksamheten on-premise. Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor i en tekniskt avancerad servicedesk där arbetsuppgifterna utöver support innefattar felsökning samt installation av datorer och program. En av dina huvuduppgifter blir att bistå VA SYD med IT-assistans i en omlokalisering av huvudkontoret till nya lokaler under hösten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kurserfarenhet. Du ska ha erfarenhet av Windows 7 och 8, Officepaketet och Active Directory. Du har grundläggande teknisk datorkunskap och vana av att arbeta i ärendehanteringssystem och i en servicedesk. Det är meriterande om du har erfarenhet inom System Center Service Manager och/eller Configuration Manager. Kunskap inom ITIL är också meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet som IT-tekniker i linjeorganisation eller som konsult. Körkort är ett krav. Du behärskar svenska i tal och skrift, samt har kunskaper i engelska.
För att trivas i rollen bör du vara social, serviceminded och tycka om att hjälpa kollegor på ett kundorienterat och pedagogiskt sätt. Du bör även vara praktiskt lagd och vara van vid att ta egna initiativ. Vi förutsätter att du är bra på felsökning och är en god problemlösare samt har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du har för vana att arbeta strukturerat med vilja och förmåga att delta i förändringsprojekt.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär krav på svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll.
Vi söker dig som vill arbeta i enlighet med VA SYDs värdeord; miljö, kvalitet, engagemang och lyhördhet.
ÖVRIGT
Hög kompetens är en viktig förutsättning för att vi ska klara våra uppgifter, och VA SYD värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald, vad gäller till exempel ålder, intressen, personligheter, etnisk och kulturell bakgrund.
På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår växel på 040-635 00 00.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.
http://www.vasyd.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Leif Ståhl
040-635 02 35
Lars-Fredrik Alingfeldt
040-635 0431
Anders Johnsson
040-635 0117
Benny Wraae
040-635 0598
Eva Kristensson
040 - 635 01 61
Mikael Areskoug
040-635 0278
Emil Pohl
040-635 0507
Enhetschef Jörgen Lindberg
040-6350424
Arbetsledare Jeanette Le Mahieu
040-635 0414
Avdelningschef Erling Midlöv
040-6350159