OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du stort intresse för IT och inköp och vill utvecklas i en kreativ organisation där du bidrar till utvecklingen av framtidens transportsystem? Då har vi jobbet för dig!
IT-tekniker till vårt it-inköpsteam
Arbetsuppgifter
Vi behöver förstärka vårt it-inköpsteam och söker dig som vill jobba tillsammans med ett engagerat och positivt team bestående av 5 medarbetare. Vi arbetar med it-inköpsfrågor kopplat till arbetsplatsen från avtalade leverantörer. I tjänsten ingår även livscykelhantering av utrustning för den administrativa och operativa arbetsplatsen samt att jobba med vår beställningsportal där du till exempel svarar på frågor om produktval, underhåller standardsortimentet och hanterar specialbeställningar. Vissa produkttester och utvärderingar kan också förekomma.
En dag på jobbet kan se ut så här:
Du arbetar i vårt ärendehanteringssystem med ärenden som berör beställningsfrågor, du granskar inkomna beställningar så de stämmer med uppsatta riktlinjer. Du ser också till att informationen om våra produkter i beställningsportalen är uppdaterad, du bevakar leveransstatus, upprätthåller våra utrustningsregister och medverkar i forum tillsammans med våra leverantörer.
Våra medarbetare trivs hos oss och har meningsfulla arbetsuppgifter, vilket avspeglas på olika undersökningar, där vi rankats som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid.
Jag som blir din chef heter Monica Haapasaari och som ledare vill jag ge dig rätt förutsättningar att utvecklas i din roll hos oss. Frihet under ansvar och förtroende har alltid varit mina ledord men i gengäld vill jag att du håller vad du lovar och tillsammans med dina kollegor driver utvecklingen framåt inom de ramar vi har att förhålla oss till.
Övrig information
Valbara placeringsorter är Gävle, Borlänge, Göteborg, Trollhättan eller Eskilstuna.
Önskar du att arbeta delvis på distans? För den här tjänsten finns det möjligheter att ha dialog med närmaste chef om att arbeta på distans upp till 40 procent av din arbetstid. Resor kan förekomma, men i begränsad omfattning.
Trafikverket samarbetar med andra arbetsgivare i Dalarna gällande medflyttarfrågor, detta genom Rekryteringslots. Mer information om detta hittar du på www.rekryteringslots.se.
DÅ VI NÄRMAR OSS SEMESTERTIDER KOMMER VI ATT PÅBÖRJA URVALET UNDER ANSÖKNINGSTIDEN SÅ VÄNTA INTE MED ATT SKICKA IN DIN ANSÖKAN UTAN SÖK NU! Vi planerar att hålla videointervjuer under vecka 28. Dessförinnan kommer webbaserade tester vara en del i urvalsarbetet. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Kvalifikationer
Vem är du?
du är noggrann och strukturerad
du är hjälpsam och trivs med att samarbeta med kollegor
du kan vara bestämd och säga ifrån när det behövs
du anpassar dig enkelt och arbetar konstruktivt med bibehållet lugn till nya omständigheter
Vi söker dig som
har erfarenhet av att arbeta med användarsupport inom it-området
har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, t ex Remedy ITSM
har goda kunskaper i MS Excel
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du
har erfarenhet av att arbeta med livscykelhantering av it-produkter
har erfarenhet av att arbeta med it-inköp
har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089