IT-tekniker till vårt team i Sundsvall

IT-tekniker till vårt team i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för IT, kundrelationer och ser glädjen i att få arbeta med att lösa problem och hjälpa människor? Ta då chansen och skicka in din ansökan redan idag!


Just nu söker vi dig som vill jobba som IT-tekniker hos oss och leverera och installera ny IT-utrustning till våra kunder. Vi är ett växande företag med korta beslutsvägar och en stark kultur av att hålla samman och arbeta mot en gemensam målbild. Vi tror på att hjälpa varandra och stötta varandra i det dagliga arbetet. Vi har hela tiden våra kunders bästa för ögonen och hjälper varandra över orterna för att lösa kundernas problem. Dessutom ser vi till att ha roligt ihop och att lära av varandra oavsett vilket kontor vi arbetar på.


Vårt syfte
TeamNorr är ett norrländskt företag som grundades 2014. Idag, tio år senare finns vi på 10 orter runt om i hela Norrland.
Vårt huvudsakliga syfte är att hjälpa företag verka och utvecklas i Norrland genom att vara deras aktiva IT-avdelning. Vi jobbar nära och regelbundet för våra kunder och tar hela greppet om IT-miljön.
Ända sedan vi startade TeamNorr har vi haft samma filosofi och målsättning att ge våra kunder en bra dag på jobbet, genom en effektiv och väl fungerande IT-miljö.


Våra värderingar — rejäla & smidiga
Våra kunder ska uppleva oss som rejäla och smidiga.
Rejäla för att vi håller vad vi lovar, är tydliga, återkopplar och följer upp att vi gjort ett bra arbete.
Smidiga för att vi är enkla att ha att göra med och för att vi gör livet lättare för våra kunder. Och inte minst att vi visar vårt fokus på kundens bästa.


Vår samverkande kultur
Vi jobbar hårt för att skapa fina resultat och är stolta över de resultat vi uppnår tillsammans.
I vårt team har vi kunden i fokus och en samverkande kultur. Det har tagit 10 år för oss att utveckla vår kultur som innebär att alla vi medarbetare stöttar varandra att må bra, trivas, utvecklas och prestera.
Det betyder också att våra kunder upplever oss som engagerade och aktivt bidragande medskapare.
Samarbetet och en nära dialog med våra kunder är avgörande för vår utveckling. Vårt fokus handlar om att se till att kunderna är fullständigt nöjda. Det är anledningen till att vi lyckas och växer med fler kunder och etablerar oss på fler orter runt om i Norrland.


TeamNorr College
TeamNorr College är vårt program för utbildning, träning och utveckling – både individuellt och i grupp. Syftet är att TeamNorrs medarbetare ska nå sin fulla potential och bli sitt bästa jag.
Vi medarbetare på TeamNorr kan välja bland olika utbildningar för att utvecklas. Det kan handla om allt ifrån olika teknikrelaterade påbyggnadsutbildningar till kundbemötande och personligt ledarskap. Vi tror att TeamNorr College är en viktig del till arbetsglädjen hos oss som i sin tur ger hög kundnöjdhet och långsiktighet för både vårt team och våra uppdrag som IT-avdelning år våra kunder.


Din vardag hos oss
Vi jobbar i team och du kommer att, tillsammans med dina kollegor, arbeta med planering, felavhjälpning, utbyte och installation av IT-utrustning hos våra kunder.


Du arbetar till exempel med:
Leverans och installation av hårdvara (datorer, mobiler, skrivare mm)
Support för klient (dator och/eller mobiltelefon) samt skrivare.
Hantera kringutrustning/tillbehör och installation. Så som fysisk installation, anslutning av arbetsstationer och kringutrustning, samt byta ut enhet eller problemlösning på plats.



Du har ett gäng härliga kollegor omkring dig och goda möjligheter att utvecklas i din roll. Hos oss kommer du långt med en vilja och förmåga att utvecklas och lära dig nya saker.


Vad vi förväntar oss av dig
Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta inom IT. Med support, leverans och installationer datorer, skrivare och annan IT-utrustning. Du får gärna ha en utbildning inom IT-området och framförallt har du en lust av att lära dig mer. Samarbetet och en nära och tydlig kommunikation med våra kunder är avgörande för vår utveckling.
Vårt fokus handlar om att se till att kunderna är fullständigt nöjda. Ditt bemötande och hur du hjälper kunderna genom att vara serviceinriktad och noggrann är därför avgörande för kundens upplevelse och att vi får en nöjd kund. För oss är det väldigt viktigt att du lever efter våra värderingar genom att vara rejäl och smidig.
Vi är väldigt stolta och rädda om vår samverkande kultur. Därför är det viktigt att också du som en del av vårt team stöttar dina kollegor att må bra, trivas, utvecklas och prestera.
Vi välkomnar gärna nya medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter och vi jobbar för att få in fler kvinnor i vårt team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och letar efter dig som är service- och lösningsinriktad och tycker om att skapa resultat i team.


För att rollen ska bli rätt för dig behöver du:
Teknisk grundkompetens
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
B-körkort



För att få vistas i kundernas lokaler så krävs godkänt utdrag ur belastningsregistret.


Blir du nyfiken på oss?
Hör gärna av dig om du har frågor om oss som företag eller om tjänsten. Ring vår HR-ansvarige Elin Lantz på 070-576 12 13 eller skicka ett mail till elin.lantz@teamnorr.se.


Din ansökan
Vill du vara en del av ett team som tycker om att göra livet enkelt för kunder med gemensamma värderingar och en samverkande kultur? Då är du välkommen att söka en tjänst hos oss!
Tjänsten är på heltid med start den 5 augusti.
Din ansökan skickar du till jobb@teamnorr.se senast den 21 juli. Märk mejlet ”IT-tekniker Sundsvall”. Skicka med ett CV med din utbildningsbakgrund och arbetslivserfarenheter. Skriv också lite om dig själv i ett kort personligt brev. Urval och intervjuer genomför vi löpande så skicka in din ansökan redan nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TeamNorr Sundsvall Sundsvall
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2024
  • Ansök senast: 21 juli 2024

Postadress

Lasarettsvägen 21
Sundsvall, 85186

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024