OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att barn, unga och vuxna oavsett funktionsförmåga ska få förutsättningar att nå målen för sin utbildning. Det gör vi genom specialpedagogiskt stöd, undervisning i specialskolor, tillgängliga läromedel och statsbidrag. Den kompetens vi erbjuder kompletterar kommunernas och skolornas egna resurser. Myndigheten har ca 1160 anställda och har verksamhet i hela landet. Läs mer på vår webbplats www.spsm.se
Enheten för IT och Servicedesk är en del av Stabsavdelningen. Viktiga uppgifter för enheten är att ge support till användarna av vår IT-miljö. Vår funktion Servicedesk utgör en viktig del i hanteringen av att ge stöd till verksamheten. Enheten är växande och har ett trevligt och harmoniskt klimat med kompetenta medarbetare. Vi finns på spridda orter i landet och är ca 20 st medarbetare. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling. Den miljö vi förvaltar är modern och kvalitativ med väl utvecklade program och lösningar som används effektivt.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer bland annat, via telefon och på plats, att ge användare support och att felavhjälpa ärenden kopplade till användarnas IT-miljö. I befattningen ingår schemalagd tid i Servicedesk där vi även dokumenterar våra insatser. Arbetsuppgifterna är varierande och möjlighet till fördjupning ges inom olika ansvarsområden. Våra användare finns i hela landet och merparten av ärenden hanteras per telefon och via fjärrstyrning. Andra sätt att kommunicera förutom e-post är exempelvis bildtelefoni och videokonferens. Resor förekommer i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer kan vara så väl utbildning, arbetslivserfarenhet, annan erfarenhet, personliga egenskaper, kunskaper, körkort som annat. Följande två punkter ska anges under denna rubrik:
1. Kvalifikationer som den sökande måste ha, så kallade ska-krav.
Du skall ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst tre år.
Du skall efter fullgjord relevant gymnasieutbildning ha studerat någon eftergymnasial utbildning inom IT. Din eftergymnasiala utbildning ska inte vara äldre än åtta år.
Då resor förekommer är B-körkort ett krav.
Dokumentationskraven i arbetet kräver god svenska i skrift och de många personkontakterna ställer krav på en god kommunikativ förmåga
Arbetet kräver att du är självgående och har förmågan att klara av ett självständigt arbete.
Före anställning ska ett godkänt utdrag ur polisens belastningsregister inlämnas. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se
2. Krav som är önskvärda, så kallade bör-krav så som meriter, egenskaper och erfarenheter. Det är meriterande om den sökande uppfyller ett eller flera av dessa, men är inga krav som måste uppfyllas.
Du har ett gediget intresse för teknik och i synnerhet IT i en praktisk användning vid administrationsuppgifter. Du är serviceinriktad och kan visa på ett dokumenterat intresse för service. Du har också ett konsultativt förhållningssätt, god samarbetsförmåga och förmåga att hantera många kontaktytor samtidigt.
Erfarenhet av arbete i en Servicedesk med systematisk hantering av ärenden inom IT är meriterande. Vidare är kompetens av Microsoft-baserade lösningar meriterande.
ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Ylva Zetterlund
010-473 60 17
ST Göran Hanell
010-473 55 18
Saco-S Sören Karlsson
010-473 65 61
Rektor Elisabeth B Starfelt
010-473 56 23
Rektor Janne Steneberg
010-473 52 02
SACO-S Sadreddin Behzadmehr
010-473 51 56
IT-chef Peter Green
010-473 6020
IT-tekniker Göran Lindkvist
010-473 50 55
Rekryteringskonsult Poolia Maria Nyberg
072-711 04 90
HR-specialist Sonja Näsholm
010-473 51 14