OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisens IT-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av polisens cirka 35 000 medarbetare. IT-avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga Polisers IT-system och därtill hörande IT-infrastruktur samt för att införskaffa IT-system och IT-applikationer och införa dem i Polismyndighetens verksamhet.
Arbetsbeskrivning
Vi inom Leverans och Support är IT-avdelningens fältorganisation och har ett helhetsansvar för införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Vi behöver förstärka vårt positiva och engagerade agila team med fler erfarna tekniker som vill jobba med andra linjens support och arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag.
Du kommer som IT-tekniker stöta på en varierad arbetsvardag, vi jobbar nära verksamheten och det är viktigt att ha god förståelse för hur polisen arbetar och vilka behov de har. Vi fokuserar på lösningar och vi värdesätter god servicekänsla och medarbetardriv, där samverkan och stöttning av varandra står i centrum.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge IT-support i secondline till våra slutanvändare vid Polismyndigheten samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Administration av vår utrustning är även en viktig del av arbetet. Det förekommer mycket resor inom hela region väst och en del logistikhantering. Beredskaps- och dispatcherarbete ingår även i tjänsten. Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö.
Kvalifikationer
Tjänsten kräver att du som söker har:
IT-inriktad Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Arbetslivserfarenhet de senaste 2 åren av arbete som IT-tekniker/Supporttekniker.
Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning.
Förmågan att uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift.
B-körkort och vana att köra bil.
Cisco CCNA certifikat
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Det är meriterande att du som söker har:
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
Erfarenhet av arbete med mobiltelefoniadministration i större organisationer.
Erfarenhet av liknande arbete som innefattat uppdrag av samordnande/ planerande karaktär, inom IT.
Erfarenhet av att arbeta med telefoni, telefoniväxelsystem.
Erfarenhet av att arbete audio/videosystem.
Erfarenhet av att arbeta administrativt med serverkonfiguration/policyhantering/AD.
Kännedom om kommunikationsradiosystem samt kringutrustning för kommunikationsradio.
Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du räds inte trestaviga förkortningar utan ser det som en möjlighet att lära dig något nytt. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Vid frågor om uppdraget, välkommen att kontakta:
Gruppchef Alf Olsson tfn. 010–5656959 / alf.olsson2@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Sigrid Palmkvist, sigrid.palmkvist@polisen.se
Fackliga företrädare
Andreas Johansson, SACO tfn 073-084 13 01
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27