OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen IT-support (ITS) ingår i LiU-IT som är en modern IT-organisation inom Linköpings universitet som aktivt stödjer olika verksamheter med effektiva IT-tjänster. Vi ger support inom IT-området till universitetets anställda och studenter. Vårt mål är att skapa nytta för kunder och användare, i första hand på Linköpings Universitet, men vi har även kontakter med andra universitet, högskolor och landsting. ARBETSUPPGIFTER Ditt huvudsakliga arbete kommer att vara i vårt Kundcenter där du tillsammans med andra i gruppen har ansvaret för att snabbt och effektivt lösa användarnas problem i telefon eller via fjärrhjälp. I jobbet ingår att ge IT-support till anställda omfattande olika operativsystem, e-post, nätverkskopplingar, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare mm. Då många av våra kunder arbetar med en heterogen datormiljö kommer du att arbeta med stöd till användare av såväl Windows, Mac, Citrix och Linux. Vi har ett stort antal datorer som är domänanslutna och ser därför att du har erfarenhet av en sådan miljö och är van att arbeta via telefon och fjärrhjälp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning. Du har vana att ge support av PC, Mac, domänanslutna datorer via telefon och e-post. Du har mycket goda kunskaper om framför allt Windows XP, Windows 7 samt Mac-OS X. Erfarenhet av PDA, iPhone och skrivare. Van att arbeta med ärendehanteringssystem. Vi söker dig som är en konstruktiv problemlösare med öppen och positiv inställning. Du är bra på att samarbeta med andra, kommunicera och är serviceinriktad. Det är också viktigt att du har förmågan att arbeta under press då det stundtals är hög arbetsbelastning. Lika villkor Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.