OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Nu söker vi en engagerad och erfaren IT-tekniker till vår support, är det du?
Digitalisering & IT-avdelningen arbetar med kommunövergripande operativa och strategiska frågor kring digitalisering, omvärldsbevakning, genomförande av IT-projekt, service och stöd till kommunens förvaltningar i digitala frågor.
Vi arbetar även med systemförvaltning av kommunövergripande system. Avdelningen har som mål att vara både en operativ som en strategisk resurs för våra verksamheter med fokus på digitalisering av kommunens alla verksamheter.
IT-avdelningen har vår gemensamma arbetsplats vid Yllan i Kristianstad, med hybrid arbetssätt ser vi möjligheter till viss tid med distansarbete.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Enheten IT Support & Teknik ansvarar bland annat för kommunens IT-servicedesk, där alla verksamheter anmäler cirka 30000 ärenden per år. Vi svarar på de flesta IT- och telefonirelaterade frågor samt utför felavhjälpning och underhåll på plats. Medarbetarna når oss via telefon, mejl med mera under kontorstid på vardagar.
Huvudsaklig uppgift för tjänsten är att agera 1st line-tekniker i vår servicedesk med användarstöd, felavhjälpning, kontohantering och beställningar. Arbetet är självständigt men du har stöd av kollegorna då vi jobbar i team med ett nära samarbete med övriga IT-tekniker inom avdelningens enheter. Med gemensamma arbetssätt jobbar vi mot samma mål och skapar redundans mellan våra arbetsuppgifter. För ett år sedan påbörjade vi vår Molnresa med en övergång till Microsoft 365 och nu skapar vi framtidens klient- och mobilplattorm i Microsofts manageringssystem.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst YH-/KY-utbildning inom IT-drift/IT-service alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Högskoleutbildning inom IT-drift/IT-support är meriterande. Vidare har du erfarenhet av arbete inom IT-branschen, i servicedesk 1-line support. Har du flera års erfarenhet av arbete inom IT-branschen, i servicedesk 2-line support är det meriterande.
Grundläggande kunskaper av Microsoft Active Directory, Azure och Endpoint Manager är ett krav. Vi ser gärna att du har djup och bred kunskap inom Windows operativsystem och hårdvara i större Microsoftmiljöer med erfarenhet från M365 liksom erfarenhet av MobileIron eller annat MDM-/EMM-system Microsoft SCCM, Microsoft FIM/MIM och med kunskap om ITIL-ramverket. B-körkort för bil med manuell växellåda är ett krav.
Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter krävs att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. För att lyckas i din roll har du förmåga att dokumentera hantering av ärende och dess lösning så att både kund och IT-tekniker förstår.
Arbetet kräver god pedagogisk förmåga, gott tålamod och att du har förmåga att möta våra kunder och medarbetare på ett positivt sätt och se deras behov. Du behöver också ha förmåga att kunna följa och skapa rutiner samt prioritera och hantera varierande och föränderliga arbetsmoment där tidsfaktorn kan upplevas pressad.
Om du blir erbjuden anställning behöver du visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister.
ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.