IT-tekniker (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Vid Linköpings universitet har vi för vana att tänka nytt. Att ständigt utmana oss själva har varit vår starkaste drivkraft sedan starten 1975. Om du också drivs av att söka svar bortom traditionerna och över ämnesgränserna hoppas vi att du vill söka arbete vid vårt universitet. Tillsammans kan vi hitta lösningar till samtidens utmaningar.


Linköpings universitet ledigförklarar en anställning som IT-tekniker vid Serviceenheten

Arbetsuppgifter
Till Serviceenheten söker vi nu en Supporttekniker med känsla för service. I anställningen ingår att via telefon, fjärrhjälp och e-post snabbt och effektivt lösa våra användares IT-problem. Du kommer ingå i vårt supportteam och arbeta inom vår första- och andralinjesupport, där förväntas du lösa problem inom både hård- och mjukvara då vi även erbjuder ”på plats-stöd” samt stöd till Växeln.

Anställningen innefattar att ge support på olika operativsystem, e-post, nätverk, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare mm. Du kommer ge stöd till användare av såväl Windows, Mac, Linux, iPad och smartphones. Vi har ett stort antal domänanslutna klienter. 

Din framtida arbetsplats
Utbildningen och forskningen vid Linköpings universitet håller världsklass. IT-avdelningen skapar, tillsammans med lärare och forskare, undervisning och forskning i utvecklingens framkant. Som medarbetare vid IT-avdelningen är du en del av detta dynamiska och utmanande arbete. Vi söker nu dig som vill vara med på vår spännande resa, som vill utmanas och bidra till universitets framtida utveckling.

Kundcentret är IT-avdelningens Singel Point Of Contact (SPOC) vid alla former av tjänsteavbrott, supportfrågor eller begäran om förändringar inom IT-miljön vid Linköpings universitet. Vår främsta uppgift är att avhjälpa slutanvändares arbetsstoppande incidenter via telefon, fjärrhjälp eller e-post. Gruppen består av 6 anställda och 2-4 studenter som tillsammans arbetar för att lösa alla inkommande ärenden.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av arbete i kundcenter/helpdesk. Du har en gymnasieexamen. Du besitter bred kunskap och erfarenhet inom IT och du har mycket goda kunskaper i Windows operativsystem. Du har erfarenhet av att arbete med Office365 och SharePoint Online. Du har god språkförståelse både på svenska och engelska, likaså kan du uttrycka dig tydligt och pedagogiskt på båda språken såväl i tal som skrift.

Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i miljöer med klienter anslutna till Active Directory samt har arbetat i ärendehanteringsverktyget Best Practical RT. Meriterande är också om arbetat i telefonväxel och då med telefonistplattformen InAttend. Då vår klientmiljö är heterogen är det värdefullt om du har goda kunskaper i Mac OS X. God kunskap om Linköpings universitet organisation är också en merit.

Som person är det självklart att du är kundorienterad, serviceinriktad och ditt mål är att hitta lösningar. Du samarbetar väl med andra och behåller ditt lugn även i pressade situationer då det finns mycket att göra.

Fackliga kontaktpersoner
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se www.liu.se/jobba/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner  

För mer information om anställningen:
http://www.liu.se/jobba/lediga-jobb?l=sv


Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Månadslön.
  • Vikariat under 2-3 månader tom 170303 med start 161212 eller enligt överenskommelse. Heltid.
  • Publicerat: 30 november 2016

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024