IT-tekniker/administratör

Arbetsbeskrivning

IT-teknikern/administratören kommer att vara en synlig och aktiv resurs som samverkar och hjälper våra användare med alla former av tekniska IT-ärenden.Den tekniska IT-driften köper vi externt och vi samverkar även med flera leverantörer kring många av våra drifttjänster.Myndighetens system körs i Microsoft-miljö.Vi söker nu en person som ska hantera våra IT-tekniska problem på plats i våra olika lokaler.Tjänsten omfattar följande uppgifter: * installera, konfigurera och administrera myndighetens IT-utrustning i form av kommunikationsutrustning, specialutrustning, arbetsstationer och system * administrera och underhålla myndighetens olika system & applikationer i samverkan med verksamhet och leverantörer * administrera och optimera myndighetens databaser och informationslager * installera och hantera myndighetens webbplatser ur ett tekniskt perspektiv tillsammans med webbansvariga och leverantörer * support, felsökning och underhåll av användarnas användarkonton, rättighetsgrupper, arbetsstationer och IT-tillbehör * installation, anpassningar och underhåll av IT-baserad utrustning i våra utställningar tillsammans med utställningsproducenter och mediaproducenter * samverka med myndighetens driftpartner kring nätverk, driftsmiljö, regelverk, tjänster samt strategier * dagligen hantera myndighetens supportärenden i samråd med vår driftpartner * medverka i respektive systems förvaltningsorganisation * medverka som resurs vid olika IT-relaterade projekt i myndigheten samt även vid behov agera som delprojektledare kring rena tekniska delprojekt Du kommer att rapportera till myndighetens IT-chef och vara organisatoriskt placerad vid den administrativa enheten.Kvalifikationer Du ska ha relevant teknisk utbildning och dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som systemadministratör, DBA, driftstekniker eller konsult samt erfarenhet av att ha arbetat i en supportorganisation.Vi ser gärna att du har ett starkt intresse av IT och aktivt bevakar den senaste utvecklingen inom området.Meriterande är erfarenhet av projektarbete, arbete i kulturarvssektorn samt hantering av IT-baserad a/v-media. Personliga egenskaper Arbetet kräver att Du är van att arbeta tillsammans med andra personer, är initiativrik och konstruktiv och har ett strukturerat arbetssätt.Du måste ha god förmåga att uppfatta och förstå användarnas och verksamhetens behov.Anställningen gäller tills vidare, med 6 månaders provanställning.Tillträde efter överenskommelse.Närmare upplysningar lämnas av IT-chefen Berndt Sjösten, tel.Facklig kontaktperson för SACO är Karina Hedman, tel. Ange diarienummer 632-68-2010 i ämnesraden.Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.Referenser lämnas på begäran.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Gerd Grip
08-519 557 36
SACO-S Ulrika Bornestaf
08-519 553 02
Personalspecialist Emelie Gloza
08-519 556 07
Museichef Eva Ramberg
08-519 553 10
Personalspecialist Emelie Gloza
08-519 556 07
SACO-S Ulrika Bornestaf
08-519 553 02
Enhetschef Sophie Nyman
08-519 557 23
SACO-S Anna Wilson
08-519 556 30
Redovisningsekonom Iwona Nilsson
0851955617
Personalspecialist Emelie Gloza
0851955607 08-519 556 07

Sammanfattning

Besöksadress

STORGATAN 41
STOCKHOLM

Postadress

BOX 5428
STOCKHOLM, 11484

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024