OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen IT-support (ITS) ingår i LiU-IT som är en modern IT-organisation inom Linköpings universitet som aktivt stödjer olika verksamheter med effektiva IT-tjänster. Vi ger support inom IT-området till universitetets anställda och studenter. Vårt mål är att skapa nytta för kunder och användare, i första hand på Linköpings Universitet, men vi har även kontakter med andra universitet, högskolor och landsting. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en IT-Tekniker till vår avdelning, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ge support på plats hos ITS kunder. I denna roll kommer du att fungera som en internkonsult där du ger stöd gällande tekniska frågor samt lösa komplicerade tekniska problem. I tjänsten ingår att ge IT-support till anställda omfattande hårdvara, olika operativsystem, e-post, nätverkskopplingar, applikationer samt kringutrustning. Då många av våra kunder arbetar med en heterogen datormiljö kommer du att arbeta med stöd till användare av såväl PC som Mac och ett stort antal av våra datorer är domänanslutna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning. Du har arbetserfarenhet att ge support av PC, Mac, hårdvara samt domänanslutna datorer. Goda kunskaper om framför allt Windows XP, Windows 7 samt Mac-OS X. Erfarenhet av PDA, iPhone och skrivare är meriterande samt även erfarenhet att arbeta med ärendehanteringssystem. Vana vid att ge support via telefon och arbeta med fjärrhjälp är önskvärt. Vi söker dig som är konstruktiv problemlösare med positiv inställning. Du har bra kommunikationsförmåga, är serviceintriktad och stresstålig. Det är viktigt att är självgående samtidigt som du tycker om att samarbeta med andra. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.