OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västernorrland arbetar för liv och hälsa och är en av länets största arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Landstinget Västernorrland behöver förstärka sin IT-organisation, och söker nu medarbetare till vår Servicedesk i Örnsköldsvik. Vi jobbar i enlighet med ramverket ITIL där Servicedesk är en väg in för alla IT-relaterade frågor. Arbetet innebär att via telefon, e-post och ärendehanteringssystem ta emot, analysera, lösa eller eskalera olika användarproblem. Typen av problem kan variera alltifrån enkel lösenordshantering till mer tekniskt komplexa frågeställningar. Du är kundens första kontakt och ger support till användare via telefon och e-post. Dina uppgifter blir att registrera i vårt ärendehanteringssystem, lösa problem av varierande svårighetsgrad, dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet. Vi strävar efter att ha hög teknisk kompetens inom supportgruppen och lösa ärenden vid första kontakt. Exempel på arbetsuppgifter är: . Felsökning på klienter och fjärrstyrning av användares datorer när det gäller PC, nätverk och applikationer . Dokumentera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet . Support rörande bastjänster t ex MS Office, Exchange och koncerngemensamma applikationer . Kontoadministration . Stödja, underhålla och installera datorer (bärbara och stationära), skrivare . Övrig IT-support KVALIFIKATIONER Minst ettårig eftergymnasial utbildning gärna inom kommunikation eller IT Minst 2 års erfarenhet som IT-tekniker. God kunskap om Microsoft, Windows 7, Användaradministration. Erfarenhet av telefonsupport, ärendehanteringssystem och remoteverktyg. Goda språkkunskaper i framförallt svenska, men också god läsförståelse i engelska. Kännedom om ITIL. Du är en god lagspelare samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt. Vidare är du kundorienterad, noggrann och har en positiv attityd till ditt arbete. Du är analytisk och har lätt för att lära. Vi jobbar aktivt för en arbetsplats med jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Minst ettårig eftergymnasial utbildning gärna inom kommunikation eller IT Minst 2 års erfarenhet som IT-tekniker.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Krister Bjermert
073-275 14 63
Vision Carina Ehnberg
060-18 21 35
Kommunal Åsa Sehlin
060-18 21 35
Enhetschef Agneta Lundgren
060-149661 el. 073-270 95 44
SACO Sandra Sjödin
Enhetschef Anders Sjöholm,
072-578 28 47
Fastighetschef Hans Axelsson
076-1019326
HR-konsult Anna Ågren
073-2742404
Verksamhetschef Bertil Jonsson
0660-89632/070-1904428
Enhetschef Lars-Erik Bretting