IT-tekniker/IT-support

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva och Singapore.

Är du en engagerad problemlösare som gillar att ge service och att hjälpa andra? Tycker du om att jobba i team och att lösa uppgifter tillsammans? Tillsammans med ambitiösa och motiverade medarbetare kommer du att ge IT-support i en internationell miljö som präglas av engagemang, trivsel och delaktighet.

Rollen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill bli en del av vår IT-avdelning med placering på vårt kontor i fina lokaler i centrala Stockholm. Stockholmskontoret med sina 320 anställda blir din hemmaarena och huvudansvar även om du ingår i vår service desk som stödjer både svenska och utländska kontor. Ditt uppdrag kommer att vara att assistera vår organisation med supportarbete i vår Helpdesk samt med hands on-support ute i verksamheten. Du blir vår spindel i nätet när det gäller att stödja användarna gällande datorer, tillbehör, mobiler, AV-teknik mm. Tillsammans på IT-avdelningen är vi 10 personer, fördelade på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Eftersom Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativa konsulttjänster är vi ett aktivt företag där tillgänglighet och god support är av stor vikt för våra kompetenta medarbetare. Vi arbetar främst i en Microsoftmiljö (Windows, Office 365, Azure, AD mfl.) samt en del advokatspecifika applikationer såsom dokumenthanteringssystem och AI. IT-supporten inbegriper det mesta på ett företag såsom datorer, mobiler och AV- och videokonferens. För alla system finns det dock tillgång till kunniga kollegor och serviceavtal med leverantörer.

I arbetet ingår även att delta i mindre och större projekt såsom implementationer av ny teknik och systembyten. En naturlig del av din utveckling blir att successivt få applikationsansvar och ansvara för uppgraderingar, kontakt med leverantörer och ta in användares behov och önskemål. Visar du intresse och vilja finns goda möjligheter till fortsatt vidareutveckling, utbildning och utökat ansvar.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har studerat IT och/eller har några års erfarenhet inom IT. Har du arbetat med service är det meriterande. Då rollen innebär rådgivning till kollegor inom organisationen behöver du ha god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt såväl på svenska som på engelska. Teamet har ett nära samarbete och arbetsuppgifterna kan ibland skifta snabbt, vilket innebär att det är viktigt att du är en lagspelare och har förmåga att arbeta flexibelt. Du har även en förmåga att snabbt kunna flytta fokus mellan olika arbetsuppgifter och har lätt för att sätta dig in i olika system.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du är positiv, noggrann, och tycker om att ge service av högsta klass. Vidare är du social och trivs med att jobba i team och att lösa uppgifter tillsammans. Givetvis är du pedagogisk och kommunikativ och har förmågan att diskutera frågor med både tekniker såväl som icke-tekniker.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Planerad start så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi hanterar endast ansökningar via vår hemsida.

Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Josefine Karlsson, Talent Acquisition Manager (08-595 065 68) och vid frågor om tjänsten Peter Coyet, Head of IT (08-595 061 23).

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024