OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.
Har du ett intresse för teknik och tycker om att leverera service i världsklass? Tycker du om att jobba i team och att lösa uppgifter med andra? Tillsammans med ambitiösa medarbetare kommer du att ge IT-support i en internationell miljö som präglas av engagemang, trivsel och delaktighet.
Rollen som IT-tekniker/IT-support
Vi söker dig som vill bli en del av vår IT-avdelning med placering på vårt kontor i centrala Malmö. Malmökontoret blir din hemmaarena och huvudansvar även om du ingår i vår service desk som stödjer både våra svenska och utländska kontor. Ditt uppdrag kommer vara att assistera vår organisation med supportarbete i vår service desk med hands on-support ute i verksamheten. Tillsammans på IT-avdelningen är vi 10 personer fördelade på våra kontor i Malmö, Stockholm och Göteborg.
Eftersom Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativa konsulttjänster är vi ett aktivt företag där tillgänglighet och god support är av stor vikt för våra kompetenta medarbetare. Vi arbetar främst i en Microsoftmiljö med Windows, Microsoft 365 och Azure samt en del advokatspecifika applikationer såsom dokumenthanteringssystem och AI. IT-supporten inbegriper det mesta på företaget såsom datorer, mobiler, applikationer, AV-teknik och IT-säkerhet. För alla system finns det tillgång till kunniga kollegor och serviceavtal med leverantörer.
I arbetet ingår även att delta i mindre och större projekt såsom implementationer av ny teknik och systembyten. En naturlig del av din utveckling blir att successivt få applikationsansvar och ansvara för uppgraderingar och kontakt med leverantörer. Visar du intresse och vilja finns goda möjligheter till fortsatt vidare utveckling, utbildning och utökat ansvar.
Din profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med teknik och support. Vi ser gärna att du har studerat IT och/eller har några års erfarenhet inom IT. Har du arbetat med service är det meriterande.
Teamet har ett nära samarbete och arbetsuppgifter kan ibland skifta snabbt, vilket innebär att det är viktigt att du är en lagspelare och har förmåga att arbeta flexibelt. Du har även en förmåga att snabbt kunna flytta fokus mellan olika arbetsuppgifter och har lätt för att sätta dig in i olika system. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst söker vi dig som är positiv, noggrann och tycker om att ge service av högsta klass. Du behöver vara pedagogisk, kommunikativ och kunna diskutera frågor med både tekniker och icke-tekniker. Vi ser även att du är social, strukturerad och trygg i att arbeta självständigt likväl som i grupp. Det är viktigt att du har en positiv inställning till din omgivning och att du trivs i sociala sammanhang i en professionell miljö. Då rollen innebär rådgivning till kollegor inom organisationen behöver du ha god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska såväl som på engelska.
Vår filosofi
Mannheimer Swartling är en arbetsplats som uppmuntrar medarbetarna att engagera sig i att utveckla verksamheten som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, något som har pågått sedan byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft. Vår långvariga filosofi kommer bland annat till uttryck i de tre kärnvärdena kvalitet, affärsfokus och laganda.
Genom åren har det blivit tydligt att den allra högsta kvaliteten, den åstadkommer vi tillsammans. Att våra medarbetare samarbetar och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för byråns affärsmodell, Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur. Kulturen är en av de vanligaste förklaringarna vi får från våra medarbetare till varför de trivs på byrån och väljer att stanna.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Planerad start sker enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev och universitetsbetyg/gymnasiebetyg. Vi behandlar endast ansökningar via detta system. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kristina Ekelöw, HR Manager (kristina.ekelow@msa.se) och vid frågor om tjänsten Peter Coyet, Head of IT (peter.coyet@msa.se).
Välkommen med din ansökan!
Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98