IT-tekniker/supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Konsult och uppdrag IT ansvarar för drift, support och vidareutveckling av Eskilstuna kommuns IT-plattform. Vi har en modern infrastruktur som ger oss stora möjligheter att utveckla IT-verksamheten enligt de behov som de olika förvaltningarna har. Vårt arbetssätt är konsultativt och vi arbetar hela tiden utifrån kundens behov. Våra arbetssätt ska innebära att vi förverkligar våra kunders intentioner när det gäller IT-utveckling.

Arbetsplatsen ligger endast en kort promenad från tågstationen.

ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker är du verksamhetens första IT-kontakt för de anställda inom Eskilstuna kommun. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ IT-support i syfte att lösa kundens/de anställdas ärenden inom överenskommen tid. Du har en central roll med mycket kundkontakt där service och kundbemötande blir några av dina viktigaste ledord.

Vi tar emot ca 1000 samtal/vecka och när telefonen inte ringer finns det en hel del andra uppgifter som skall utföras. Du kommer att ta emot ärenden främst via telefon, mejl och web-portal men även i möten med kunden direkt på Konsult och uppdrag IT. I rollen ställer du en första diagnos, prioriterar och dokumenterar ärendet enligt rutiner i ärendehanteringssystemet. Vissa ärenden löser du på egen hand och andra fördelar du vidare till andra specialister på Konsult och uppdrag IT. En viktig del blir att dokumentera på ett sätt så andra i arbetsgruppen lätt kan sätta sig in i ärendet och lösa det på ett smidigt och professionellt sätt. Rollen innefattar även arbetsuppgifter som mobilabonnemangsadministration och konfigurering av mobila enheter.

För att lyckas i rollen krävs en flexibilitet och att man trivs i en vardag där arbetsuppgifterna kan variera beroende på organisationens behov men även att du har en arbetsglädje och tycker det är kul att gå till jobbet. Som vi ser det kommer din förmåga i mötet med kund såväl via telefon som i direktkontakt vara direkt avgörande för hur du kommer lyckas i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning med fullständiga betyg och är teknikintresserad. Har du en eftergymnasial utbildning, till exempel en KY/YH-utbildning är det meriterande. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av arbete med teknisk support, minst 2 år. Du bör vara väl bevandrad i MS Office och gärna ha god vana att arbeta med dokumentation i det dagliga arbetet. Att ha utfört enklare support av mobila enheter liksom erfarenhet från arbete i serviceyrke ses som väl meriterande. Kunskaper inom Windows 7 eller senare, teknisk kunskap och erfarenhet från felsökning och problemhantering eller erfarenhet av att hantera olika administrationsverktyg med koppling mot Microsoftmiljö är även det positivt. Då tjänsten innefattar mycket dokumentation och direktsupport till kund krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi ser det som väl meriterande med goda kunskaper i engelska.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång och för att lyckas i rollen krävs bland annat att du är kommunikativ med ett pedagogiskt förhållningssätt. Du är serviceinriktad och lyhörd och kan anpassa dig utifrån kundernas behov samtidigt som du är du självgående, stresstålig och strukturerad. Du är utåtriktad och tar lätt kontakt med andra människor internt och externt samt har en god problemlösningsförmåga. Då arbetet i och kring vår support emellanåt kan innebära högt arbetstempo krävs en god prioriteringsförmåga, samarbetsförmåga och servicekänsla.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Gustafsson (jag är på semester v. 28-29.
016-710 25 08
Saco
016-710 10 00
Vision
016-710 23 23
Therese Laidna
016-710 25 09
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32
Enhetschef Jörgen Axelsson
070-089 36 51
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-710 25 73
SSR Maria Hedvall
016-710 54 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 27 februari 2017

Besöksadress

Alva Myrdals gata 3D 63186 Eskilstuna
None

Postadress

Eskilstuna
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024