OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en spännande resa där du kommer spela en viktig nyckelperson inom vår IT? Vill du bli del av en samhällsviktig verksamhet med ett viktigt syfte? Då kan rollen som IT-tekniker/systemförvaltare hos Jönköping Energi vara helt rätt för dig! Du kommer att utgöra en viktig del i utvecklingen framåt och få vara med att ansvara för ärenden kring IT, telefoni och ärendehanteringssystemet samt systemförvaltning.
Ansvarsområde
I rollen som IT-tekniker/systemförvaltare blir du del av enheten IT som tillsammans med enheterna Digital utveckling och Affärsutveckling tillhör ansvarsområdet Innovation och utveckling. Du kommer få arbeta i en bred roll och ansvara för support av första linjens ärenden och backoffice. Du fungerar som ett användarstöd där du dagligen arbetar med bland annat felsökning, support, installation, tekniska utredningar, ärendehantering, fjärrstyrning, kunddialog, dokumentation och rådgivning. Du kommer även vara systemförvaltare av ärendehanteringssystemet samt ansvara för utveckling och utbildning. Ett stort fokus kommer även ligga på att driva vår supportfunktion till nästa nivå. I tjänsten ingår också löpande behörighetsadministration, framtagande av guider och användarmanualer. Supportfunktionen är en otroligt viktigt del av oss och du kommer vara ansiktet utåt hos oss.
Du kommer också ansvara för drift och utveckling av telefonin. Vi håller på och upphandlar ny lösning för telefoni och i detta kommer du bli delaktig. Vi har relativt nyligen bytt ut vårt ärendehanteringssystem och stort ansvar kommer att ligga i att bygga upp systemet med nya processer och rutiner som passar verksamheterna. Detta innebär att du även för dessa system kommer ansvara för förvaltning och du kommer vara involverad i utbildning och arbeta med förbättringar.
I din roll kommer du lägga upp det mesta av ditt arbete själv och vara behjälplig för verksamheten. Arbetet kräver att du snabbt kan orientera dig i olika system. För att lyckas i detta krävs att du är självgående och lösningsorienterad.
Sammanfattningsvis, kommer du alltså få arbeta i en bred roll och beröra områden som till exempel;
● 1:a linjen support och backoffice
● Förvaltning av ärendehanteringssystemet och förbättringar
● Hålla utbildningar
● IT-säkerhet
● Kontakt med leverantörer
● Drift och utveckling av telefonin
● Felsökning, installation, tekniska utredningar och fjärrstyrning
● Dokumentation och rådgivning
Din profil
För att passa in i rollen ser vi att du som söker har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot IT och/eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har användarfokus och en god servicekänsla samt alltid ger ditt yttersta för att ge användaren det lilla extra. Som person är du engagerad och trygg i dig själv och har en god samarbetsförmåga. Vi tror att du är prestigelös gentemot dina kollegor, att du är självgående, bra på att lösa problem, lyhörd och tillmötesgående och att du tar stort ansvar för dina kunder och ärenden.
Vi ser gärna att du vill utvecklas på lång sikt i vårt team där vi kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter och chans att
påverka till Jönköping Energis IT-framtid!
Krav:
• Minst gymnasiekompetens med inriktning mot IT eller arbetslivserfarenhet inom området
• Flerårig arbetslivserfarenhet i liknande roll
• Goda kunskaper inom Microsoft Windows10
• Microsoft Office 365
• Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift
Meriterande:
• Active Directory
• Har du högre utbildning inom IT är det meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i en servicedesk
• Erfarenhet att jobba enligt ITIL
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av telefoni
• Erfarenhet av Windowsmiljö
Detta erbjuder vi dig!
Du kommer till en arbetsplats med en gemenskap som bara kan upplevas. Vi har vunnit utmärkelsen ”Excellent Arbetsgivare 2021”, där vi ligger i topp i jämförelse med 300 andra företag och 30 andra energibolag. Hos oss får du goda anställningsvillkor, personalförmåner och möjligheter att utvecklas i en trygg men innovativ bransch. För oss är det viktigt att du får en bra introduktion och säkerhet samt kvalitet är våra prioriteringar i allt vi gör.
Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss och möt våra medarbetare på vår hemsida.
Om Jönköping Energi
Nu och i framtiden har vi vår bas i infrastruktur och produktion. Vi är en samhällsviktig verksamhet och en lokal aktör som drivs av att skapa effektiva och innovativa energi- och kommunikationslösningar till våra kunder för att bidra till ett hållbart samhälle. Medarbetarnas kompetens och lokalkännedom säkerställer leveranser och tjänster med hög kvalitet. Vi är och kan vara stolta över det vi tillsammans åstadkommer! Vår vision är En god kraft för ett gott samhälle.
Vi ger Jönköping Energi - en kort film
Mer information
Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast men senast 31/3.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Technologies, för frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754, julia.rhonnstad@randstad.se
För fackliga frågor kontakta Joakim Engdal, SEKO, på tel. 036-19 18 44, Daniel Faxe, Vision, på tel. 036-19 17 41 eller Agata Zietek, Sveriges Ingenjörer, på tel. 036-10 32 08.
Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.