IT-teknisk supporter till vår kund i Halmstad

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en person som har intresse för att arbeta med IT-teknisk support till vår kund i Halmstad.

Vår kund arbetar för att stödja användarna i det dagliga arbetet vid datorn. Deras mål är att lösa så mycket som möjligt på distans.
De arbetar i huvudsak med support i direkt kontakt med kund över telefon eller via ett ärendehanteringssystem. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla t.ex. patientuppgifter.
Tjänsten är på heltid dvs. 40 timmar/vecka. Då deras Servicedesk har öppet mellan 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.

Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.

ARBETSUPPGIFTER
Dina primära arbetsuppgifter kommer innebära att bemanna kundens IT Servicedesk - Teknisk support:

Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag


Din profil
Vi söker dig som har som lägst gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena. Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office är ett krav. Kunskap om TCP-IP nätverk och AD är meriterande. Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen eller liknande är också meriterande.

Vi tror att du som söker är en person med kundfokus och ett gott bemötande. Vid urvalet kommer vikten att läggas på personlig lämplighet och förmåga att fungera i grupp.

Mycket goda kunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift förutsätts. Vidare har du intresse och erfarenhet av felsökning inom datorteknik, MS Office och Windows OS.

B-körkort erfordras.

Uppdragets omfattning
Start datum: Snarast
Heltidsanställning


Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 11 april 2017

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024