IT-tjänsteansvarig stödfunktioner till Willhem, Göteborg

Arbetsbeskrivning

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 270 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 42 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer på oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Willhem erbjuder en nyskapad roll där du får möjlighet att vara ansvarig beställare av tekniska lösningar samt agera kravställare mot leverantörer genom att fånga upp och formulera de krav på IT-stöd som behövs för att möta verksamhetens behov. I den här rollen har du också möjlighet att få vara en viktig del av Willhems arbete i den kommande digitaliseringstransformation som är på gång inom bostadsvärlden.

Om tjänsten
Som IT-tjänsteansvarig stödfunktioner mot till exempel ekonomi, HR och marknad, tillhör du IT-avdelningen som består av ett tajt team på fem personer och du rapporterar till Willhems IT – och Digitaliseringschef. Ni sitter på huvudkontoret i moderna och fräscha lokaler mitt i centrala Göteborg. Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för de IT-lösningar som stöttar affärsprocesserna främst på taktisk och operativ nivå. Du kommer även agera ansvarig beställare av tekniska lösningar och vara kravställare mot leverantörer. Det innebär också att du ansvarar för uppföljning av leverans och kvalitet och du kommer ha ett tätt samarbete med processledare och leverantörer. Vidare kommer du vara delaktig i utveckling av processer och rutiner som är kopplade till de lösningar som finns inom ditt ansvarsområde. Du kommer medverka alternativt leda projekt som drivs av IT-avdelningen eller verksamheten.

Vi söker dig som
har ca 3-5 års erfarenhet av systemförvaltning från en liknande roll. Du gillar att diskutera med leverantörer och har förmågan att kravställa på ett professionellt sätt. Sannolikt är du idag en van beställare av tekniska lösningar, med erfarenhet av att arbeta operativt och du har en god förståelse för projektledning och testledning. Då arbetsplatsen präglas av samarbeten med många interna och externa partners, är god kommunikationsförmåga självklart liksom förmågan att bygga goda relationer. Vidare ser vi att du är en nyfiken, analytisk, strukturerad och leveransinriktad person som ser till att krav och projekt levereras enligt plan och går i mål. Du är obehindrad i det svenska språket och har goda kunskaper i engelska. Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning inom IT och det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta enligt ITIL, PM3 och/eller Scrum/agila arbetsmetoder.

Vad vi erbjuder dig
Willhem erbjuder en kultur som präglas av affärsmässighet, utvecklingsorienterad syn samt ett delegerat, ansvarsfullt och beslutsfört arbetssätt. Bolaget har korta beslutsvägar och stora möjligheter att utveckla och utvecklas. Att våga tänka nytt och inte alltid göra som alla andra är viktiga ledord för medarbetarna hos Willhem. Samarbete, humor & öppenhet är viktigt och för att bidra till laganda arrangeras festligheter.

Din ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Willhem med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på 0763-03 41 00 eller jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV via nedan länk. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 3 januari.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2020
  • Ansök senast: 3 januari 2021

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


IT-samordnare

25 november 2024

Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024