OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsenheten på Örebro kommun söker dig som är intresserad av IT och hela upphandlingsprocessen. Vill du vara med och göra effektiva avtal? Har du goda kunskaper om IT och upphandlingsprocessen? Lockas du av att arbeta i projekt? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• ansvara självständigt för upphandlingar
• leda upphandlingsprojekt och ta fram kravspecifikationer, göra behovs-och marknadsanalyser upprätta anbudsförfrågningar och avtal
• avtalsuppföljning
• stödja och vägleda våra beställare i upphandlings- och avtalsfrågor samt medverka i informations- och utbildningsinsatser till verksamheterna
• utgöra en rådgivande roll gentemot verksamheterna vid tolkning och tillämpning av kommunens avtal
Ansvarsområden
Som upphandlare kommer du att både självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, från förfrågningsunderlag till beslut och avtal samt utvärdering och uppföljning. Vi arbetar processtyrt och metodiskt med samhällsviktiga ramavtalsupphandlingar av skiftande karaktär och denna tjänst arbetar främst inom IT-området. Örebro kommun arbetar enligt pm3-modellen för att förvalta och utveckla det samlade IT-stödet. Från 2022 hanteras alla förvaltningsobjekt också utifrån en gemensam portföljstyrning.
Kvalifikationer
Du arbetar självständigt och strukturerat, och är som kollega hjälpsam och delar gärna med dig av dina erfarenheter. Arbetet kräver god analytisk förmåga, noggrannhet och servicekänsla. Du är bekväm med att tala inför en grupp, har erfarenhet av att arbeta i projekt, har lätt att få människor att samarbeta och nå gemensamma mål och resultat.
Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i svenska och engelska och att du uttrycker dig väl både skriftligt och muntligt. För denna roll läggs stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi vill att du uppfyller följande krav:
• akademisk examen med 180 hp inom relevant område
• god kunskap om upphandlingsprocessen och LOU
• några års erfarenhet av arbete med offentliga upphandlingar
• erfarenhet som IT-upphandlare
• erfarenhet av att arbeta i projekt
Meriterande är om du har:
• erfarenhet av kategoristyrning
• erfarenhet av affärs- och marknadsanalys
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-02-21. Du ansöker via länken i annonsen.
För information: Kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult på gabrielle.peteri@randstad.se eller på 0733 434141
För kontakt med SACO :
Facklig Expedition
019-21 30 96
Om företaget
Upphandlingsenheten ingår i Örebros Kommunstyrelseförvaltning och är organiserad under ekonomiavdelningen som ger stöd inom inköp, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 100 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Syftet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela inköps- och ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till analys, lednings- och beslutsstöd. Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044