IT-upphandlare med projekterfarenhet till Statens inköpscentral

IT-upphandlare med projekterfarenhet till Statens inköpscentral

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra effektiva avtal? Har du goda kunskaper om IT och upphandlingsprocessen? Lockas du av att arbeta i projekt? Då ska du läsa vidare! 

Vi jobbar i prestigelösa team och med stort eget ansvar. Projekten omfattar hela upphandlingsprocessen från förstudie till upphandling och tecknande av ramavtal. Du är projektledare eller projektmedlem och kan också ha funktionsansvar för särskilda sakområden eller fokusområden.

 Vårt uppdrag omfattar statliga myndigheter, kommuner och regioner och syftar bl.a. till att skapa bästa möjliga villkor för anskaffning och användning av informationsteknik inom hela offentliga sektorn. Du får arbeta med några av upphandlingsverksamhetens mest dynamiska områden, t.ex. telekommunikation, hårdvara, programvaror, IT-konsulttjänster, drift och andra IT-tjänster för hela den offentliga sektorn.

Rollen som IT-upphandlare

Som IT-upphandlare arbetar du tillsammans med nio kompetenta och kunniga kollegor. Dina kontakter utåt är många, t.ex. andra myndigheter, leverantörer och andra intressenter utanför myndigheten.

Vi arbetar processtyrt och metodiskt med samhällsviktiga ramavtalsupphandlingar för hela offentliga sektorn. Projekten påbörjas med behovs- och marknadsanalyser som vi kommunicerar till omvärlden med förstudierapporter. Efter beslut påbörjas upphandlingsprocessen med upprättande av kvalificerade upphandlingsdokument i en helt digital miljö. När tilldelningsbeslut fattas övergår projektet oftast till att stödja en juridisk process med målet att nya avtal ska tecknas för offentlig sektor. 

Är du vår framtida kollega? 

Vi söker dig som är intresserad av IT och hela upphandlingsprocessen. Du är bekväm med att tala inför en grupp, har erfarenhet av att arbeta i projekt, har lätt att få människor att samarbeta och nå gemensamma mål och resultat.

Du har akademisk examen med inriktning mot datavetenskap eller systemvetenskap alternativt mot teknik, juridik eller ekonomi och har arbetat minst tre år med offentliga upphandlingar, eller

Du har arbetat minst fem år praktiskt inom offentlig upphandling med IT-inriktning samt har kunskaper om ramavtal och hur de används i den offentliga förvaltningen och genomgått relevant utbildning enligt SOI eller CISilf eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning.

Krav för tjänsten är mycket god kunskap om upphandlingsprocessen och LOU, goda kunskaper i svenska och engelska och att du uttrycker dig väl både skriftligt och muntligt.

Det är meriterande om du har

-flerårig erfarenhet av att genomföra IT-upphandlingar eller upphandlingar som bedöms vara likvärdiga

-projektledarerfarenhet

- praktisk erfarenhet av det statliga ramavtalet genom att självständigt ha genomfört avrop från Statens inköpscentrals ramavtal    

Personliga egenskaper

Du arbetar självständigt och strukturerat, och är som kollega hjälpsam och delar gärna med dig av dina erfarenheter. Arbetet kräver god social förmåga, noggrannhet och servicekänsla. God analytisk förmåga där du samarbetar väl med andra, är krav för tjänsten. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information

Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Ansökan

Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 23 november 2020. 

Kontaktpersoner

Hans Sundström, enhetschef, enheten för IT-upphandling, telefon 08-700 07 69, 073-427 58 30

Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48

Hanne Konradsen ST, telefon 08-700 07 88

 

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss.


Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2020
  • Ansök senast: 23 november 2020

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024