IT Upphandlare till Sundbybergs Stad

IT Upphandlare till Sundbybergs Stad

Arbetsbeskrivning

Vill du ingå i ett upphandlingsteam med kompetenta, drivna och prestigelösa kollegor? Är du skicklig inom IT och trivs som bäst när du får arbeta självständigt? För rekrytering söker vi nu en upphandlare inom IT till Sundbybergs Stad.
Upphandlingsenheten är mitt i en spännande resa. Under de senaste 3 åren har enheten växt från 5 till 14 personer och nya roller har tillkommit. Upphandlingsenheten i Sundbybergs Stad är en glad och sprallig arbetsgrupp med mycket kapacitet, driv, hög arbetsmoral och kompetens! Den trygghet som finns i arbetsgruppen skapar ett klimat av trivsel, gemenskap och glädje.
Att lära av varandras kunskaper genom samtal inom enheten och tillsammans med kravställarna utmanar och utvecklar oss både som individer och som enhet! Vi vill mycket tillsammans.
För att kunna ta nästa steg i denna resa behöver vi nu komplettera med flera erfarna personer till vårt gäng. Tjänsten är tillsvidare och start enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande så sök gärna redan idag.


Om tjänsten
Upphandlingsenheten planerar och genomför upphandlingar till alla sektorerna i Staden, samt Lokalfastigheter och SAVAB.
På upphandlingsenheten i Sundbybergs stad har du chansen att få vara med på en utvecklingsresa och bidra till att bli en modern och digitaliserad inköpsorganisation. Här har vi under de senaste åren arbetat med att automatisera och utveckla upphandlingsprocessen i hela staden. Rollen som IT-upphandlare innebär ett fortsatt arbete i denna resa.
Som upphandlare hos oss har du helhetsansvar för upphandlingsprocessen, från upphandlingsdokument till avtal samt uppföljning och utvärdering. Ditt uppdrag är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys. Rollen innebär att du dagligen samverkar med beställare, kravställare, leverantörer och övriga involverade i processerna.


Vem är du?
För att lyckas i rollen som IT-upphandlare behöver du ha bred kompetens inom IT och erfarenhet av att arbeta med upphandling/inköp. Du har en akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, logistik eller har en YH-utbildning med inriktning inom upphandling/inköp eller motsvarande som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor och kunskap inom LOU. Har du erfarenhet av att självständigt projektleda IT-upphandlingar är det ett stort plus.
Som person har du en god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda och långvariga relationer. Du är driven och van att arbeta mål-och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du har ett strukturerat, flexibelt, analytiskt och lösningsorienterat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter av arbete med liknande uppgifter.


Om verksamheten
Sundbyberg är en av Sveriges snabbast växande kommuner och Sveriges minsta kommun till ytan. Sundbyberg är idag dryga 50 000 invånare och beräknas vara ca 68 000 invånare 2030.
Stadens organisation består av 1 gemensam förvaltning med 5 underliggande sektorer, avdelningar och enheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024