OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bakgrund till uppdraget
Vår kund har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, region Stockholm ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. I vår kunds uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar vi för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Som anställd eller konsult förväntas man att efterleva vår kunds värderingar vilket är:
Öppenhet: Ett enkelt hej kan leda till så mycket. Genom att bjuda in och dela med oss skapar vi en offentlig verksamhet med ett öppet klimat. Vi jobbar för hela regionens invånare. Alla räknas.
Kompetens: Hos oss vågar vi välja en riktning, men vi har också modet att tänka om. Vi tar tillvara på varandras kunskap och vill hela tiden lära mer. Här finns möjligheter att växa och utvecklas.
Pålitlighet: Tillsammans levererar vi kollektivtrafik och utvecklar den för framtiden. Vi är tydliga med både förväntningar och utmaningar. Om något inte fungerar förklarar vi varför och tar ansvar.
Samverkan: Hos oss är alla en del av helheten, det ger energi. Vi inkluderar alla som behövs för att vi ska kunna nå de gemensamma målen.
IT ansvarar för vår kunds design, utveckling och förvaltning av digitala tjänster för att bidra till en attraktiv och hållbar kollektivtrafik.
Uppdraget leds av sektion Leverans som arbetar med att förvalta och säkra driften av de befintliga IT-systemen. Förvaltningsorganisationen är indelad i tolv förvaltningsobjekt och förvaltningen sker gemensamt av IT och respektive verksamhet enligt gällande förvaltningsmodell. Inom respektive förvaltningsobjekt finns kunskapen om verksamhetens användning av IT-stödet och där fattas de flesta besluten avseende förvaltning och vidmakthållande.
Beskrivning av uppdraget
Vår kunds IT sektion Leverans söker en senior resurs som ”IT Upphandlingskoordinator” med dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra upphandlingar inom offentlig sektor (LOU och LUF). Arbetet sker på taktisk-operativ nivå.
Bakgrund; IT-avdelningen är tämligen ny, ca 3 år, där en central avdelning har byggts upp för att möjliggöra egen förmåga för utveckling och digitalisering. IT består av sektioner för utveckling, projekt, system- och tjänsteförvaltning samt planering och styrning. IT hanterar ca 200 system med ett stort antal leverantörer och avtal. Drift- support och förvaltningstjänster är kraftigt outsourcade.
Arbetet som IT upphandlingskoordinator omfattar aktiviteter som:
Att upprätthålla IT Upphandlingsplan, dvs planering över vilka upphandlingar som ska genomföras, för nuläge och upp till 2-3 år.
Att leda operativt IT Upphandlingsforum
Att leda och coacha arbetet med krav- och behovshantering samt dokumentation inför start av upphandling/publicering. Arbetet bedrivs dels internt inom IT avdelningen tillsammans med våra objektsledare IT och IT specialister, dels tillsammans med Inköp- och upphandlingssektionen (IU) vid TF Ledningsstab.
Att till viss del medverka i verksamhetsutvecklingsaktiviteter för etablering av IT Avtalsförvaltning.
Att till viss del arbeta med operativ avtalsförvaltning.
Detaljerad uppdragsbeskrivning med aktivitetsplan och rapporteringssätt tas fram gemensamt under uppstarten av uppdraget.
Uppdraget omfattar 100%. 40h/v
Start: 2021-03-15 Slut: 2021-12-31 Optioner på förlängning: 6 mån * 4
Låter detta intressant?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Uppdraget hos vår kund kan i första hand tas av egenföretagare, men vi kan också projektanställa er om ni och/eller vår uppdragsgivare så önskar.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi och Finans.
Läs mer om vår unika paketering för egenföretagare:
NXT Interim | Jag är specialist
Vi erbjuder paketerade tjänster som de traditionella företagen inte erbjuder idag. Vi har över 20 års erfarenhet inom branschen samt 3000 unika kontakter för att kunna hjälpa just er.
Vårt mål är att gå från att vara en innovativ utmanare i branschen till det företag i branschen som alla vill slå, kontakta oss redan idag så ska vi göra allt för att hjälpa er. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Linköping, Göteborg och Kalmar
Kontaktpersoner på detta företaget
Janne Jöhag
+46793492268
Jesper Frey Morin
+46705688883