OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Verksamhetens mål
Uddevalla kommun har formulerat följande målbild för utvecklingen av IT och digitalisering inom kommunen: ”Att genom en modern e-förvaltning förenkla vardagen för medborgare, näringsliv och medarbetare på ett ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbart sätt.
” IT-avdelningens roll är att stödja kommunala verksamheters utveckling och service till medborgarna genom att tillhandahålla ett modernt IT-stöd i form av tekniska lösningar och tjänster med hög tillgänglighet och kvalitet.
Målen innebär också att medverka till ett smartare Uddevalla genom
- Ökad tillgänglighet, säkerhet och kvalitet
- Ökad delaktighet, självständighet och trygghet
- Att göra vardagen enklare för medborgare och medarbetare
- Att bli kostnadseffektivare.
Vårt mindset är "ständig förbättring" och vi vill hjälpa våra verksamheter att växa inom IT och digitalisering.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team på IT-avdelningen som arbetar med att stödja verksamheternas behov och processer inom IT, utveckling av tjänster och automatiseringslösningar. Som IT-utvecklare jobbar du i nära samarbete med verksamhetsutvecklare och annan personal i flera forum.
Du kommer att ha mycket kontakt med kommunens olika verksamheter och det innebär att du behöver tycka om att arbeta tillsammans med andra människor och vara serviceinriktad. Du kommer behöva ha kompetens och kännedom inom flera system, verktyg och processer för att på bästa sätt stödja utvecklingsbehovet och funktionaliteten. Allt från vad som finns i vår Microsoft 365 plattform som exempelvis Power Apps, Power Automate, Power BI, Bots m.m. till andra system som Open ePlatform m.m.
Kompetenser
- Arbetet kräver goda generella IT-kunskaper
- Erfarenhet av projektarbete och samordning är meriterande.
- Utbildning inom datateknik eller data- och systemvetenskap på minst kandidatnivå eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig är meriterande.
- Erfarenhet av arbete i en kommunal organisation eller annan större organisation är meriterande.
- Erfarenhet av införande och anpassning av system och processer är meriterande.
- Erfarenhet av IT-inköp och upphandling är meriterande.
- Erfarenhet av Microsoft 365 är ett krav.
- Erfarenhet av Power Apps, Power BI, Power Automate och Open ePlatform är meriterande.
Egenskaper
- Vi söker dig som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
- Du tar ansvar för din uppgift.
- Arbetar bra med andra människor.
- Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som leder till resultat.
- Du ska tycka det är roligt med utveckling och ständig förbättring av verksamheter, ditt team, din avdelning och dig själv.
- Vi lägger mycket stor vikt vid personlig kompetens, engagemang och fallenhet för uppdraget.
- Exempel på viktiga personliga egenskaper: Initiativtagande, kreativ och samarbetsförmåga.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Intervju och tillsättning av tjänst
Det kommer ske löpande intervjuer under rekryteringen och därmed kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor
Frågor kring tjänsten tas med Irene Medina Ströberg (tf enhetschef - Digitalisering och utveckling).
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078