OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WeSafe växer och vi söker dig som, i rollen som IT-vägledare, vill vara med att ge våra kunder bästa möjliga service och IT-lösningar med fokus på produktivitet, säkerhet och effektivitet.
Om oss:
Vår devis är "We Make IT Simple", att göra IT svårt är ingen utmaning men däremot att göra det enkelt och översätta tekniken till kundnytta kräver djup kunskap både om tekniken och kundens verksamhet.
Vi på WeSafe har en kundbas som ligger långt fram med användandet av Microsofts molntjänster. Det innebär få lokala program, få traditionella klientproblem och väldigt få supporttimmar per användare och enhet. När tekniken inte är ett hinder kan fokus riktas på att guida och utveckla.
Vi kallar därför den traditionella supportrollen IT-vägledare då fokus ligger på att hjälpa våra användare att använda sina produkter optimalt och därmed höja produktivitet, effektivitet och lönsamhet.
Som en del av oss på WeSafe erbjuds du:
Att få arbeta med ett konsultteam som besitter stor erfarenhet och kunskap.
Stora utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi växer tillsammans!
Arbeta med de allra senaste molntjänsterna marknaden har att erbjuda. Vi kan molnet.
Att bli en del av ett team där vi hjälps åt att hitta rätt lösningar till våra kunder
Vem är du?
Vi söker dig som är intresserad av möjligheterna som Microsofts molntjänster ger våra användare, som hittar vägar med hjälp av våra tjänster att faktiskt utföra våra kunders uppgifter effektivare och enklare. Du är noggrann i ditt arbete och ser dig själv som en problemlösare. Att arbeta självgående är en självklarhet för dig och du drivs av eget ansvar samt älskar att lära dig ny teknik.
Din bakgrund:
Har genomförd eftergymnasial utbildning inom IT-området
Har tidigare erfarenheter som IT-supporttekniker och felsökning inom Microsoft 365 plattformen (Exchange, OneDrive, SharePoint mm)
Har tidigare erfarenhet av felsökning och support för Windows, MAC iOS, OSX
Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Har lätt för att samverka och kommunicera med människor, du ser alltid till kundens bästa och ger högklassig service
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
Arbete i ett supportteam som drivs strukturerat med fastlagda processer kombinerat med högklassig kundservice, ett lösningsorienterat arbetssätt med fokus på produktivitet
I IT-vägledarrollen tar du emot kundärende genom våra kundkontaktytor, ärendeloggning och hantering är en del av rollen samt kunddokumentation.
Våra kunder använder moderna molntjänster som ständigt utvecklas så nyfikenhet och intresse för att ta till sig ny kunskap om nya verktyg och funktioner inom Microsoft 365, Microsoft Azure, Desktopsystem samt mobila enheter är viktigt för att bli effektiv i rollen
Vid behov ge support på plats hos Wesafes kunder
Vill du veta mer eller söka tjänsten?
Hör av dig till Håkan, hakandalling@wesafe.se eller skicka in din ansökan till ansokan@wesafe.se, vi hanterar ansökningarna löpande.
Vi ser fram emot att lära känna dig!
#jobbjustnu