OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Additude AB är ett konsultföretag som är verksamma inom rekrytering och uthyrning av ledare och specialister inom teknikintensiva branscher och områden.Vi arbetar med rekrytering, executive search, konsultuthyrning, underkonsulter och interim management.Vi är verksamma inom områdena Management, Försäljning, Projektledning, IT, Industriteknik och Samhällsteknik.Vi finns inom flera teknikintensiva branscher som IT & Telecom, Tillverkande Industri, Energi, Konsult, Infrastruktur, Läkemedel mfl och bland våra kunder finns såväl stora välkända bolag som mindre tillväxtbolag.Vi söker dig som är italienskspråkig och som är intresserad av att jobba med kunders IT-relaterade frågor på distans.Du arbetar med att ge IT-support till användare ute hos en av Additudes kunder.Som IT-konsult kommer du att arbeta med användarfrågor och felanmälningar via telefon och mail företrädesvis på italienska.Du tar emot inkommande ärenden och registrerar ärenden i ett ärendehanteringssystem.För tjänsten krävs mycket god italienska i tal och skrivt samt goda kunskaper i engelska.Det är även en merit om du är duktig på svenska men det är inget krav för detta uppdrag.Krav på arbetssökande Den tekniska kompetensen för uppdraget innebär att du har kunskaper i: - Windows XP - Microsoft Office - Active Directory (kontohantering) - Exchange (kontohantering) - Generell kunskap om hårdvara och övrig kringutrustning Som person är du konsultmässig och kan på ett professionellt sätt bemöta och hjälpa företagets kunder.Det är viktigt att du är social, positiv och har en stark ansvarskänsla då du kommer att ingå i en grupp med fler IT-tekniker.