OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 3 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
The client is now looking for a ITC engineer - Windows and Linux SME. The project is to onboard a set of applications (around 15) to our existing Micro Focus ArcSight LMS OnPrem solution. The log sources are located in the “GICs”. This setup should be a separate “tenant”, i.e. not mingled with the “Group IT” sources and possible for “BDGS resources” to receive (and possibly even set up) reports as they need.
Throughout it’s important that the number one “offer” is an onboarding onto existing functionalities in the LMS platform, if BDGS have any extra functions they need/want they will have to wait for them to be introduced in the platform.
Work tasks:
- A POC to show e2e flow connected to the current LMS “test”-storage.
- Set up firewall rules (order in OMS)
- Set up ArchSight to collect the logs
- Deploy agent to the BDGS sources for the POC (maximum 2 sources)
- Set up ArchSight Loggers
- Set up storage
- Deploy agents (this may be done by BDGS resources) guestimate 70 sources
- Connect to ArchSight MC
- Set up initial reporting to BDGS
- Handover to Operations
- ORR and Ericsson requirements
- Any HCL requirements
- ARB and/or ITSAC approval
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- SME on Windows and Linux
- Experience with Log mgmt. solutions
- Worked with BDGS or GIC setups is an advantage
- Can work as a technician” for the required installations
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Experience in working as a Project manager
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström