OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-enhetens övergripande ansvar är att driva, utveckla och förvalta alla IT-system och applikationer som används inom Norrköpings kommun, samt inom flera kommunala bolag, tex Norrköping Vatten AB.En väl fungerande IT-miljö är avgörande för att kunna ge en högkvalitativ service till näringsliv och medborgare.IT-enhetens verksamhet präglas av en stor variation mellan våra kunders verksamhet, men också av det stora antalet användare, ca 4000 pc inom 70 skolor, samt 4000 pc på 350 administrativa enheter ingår i IT-enhetens ansvar. Kundservice är IT-enhetens främsta kontaktyta och länk ut till våra kunder.Nu behöver vi ytterligare resurser och söker därför personer med stor erfarenhet från kundservice och 1:a linjen. Tjänsten är heltid.Du kommer arbeta halva tiden i Kundservice 1:a linje, där arbetsuppgifterna främst består av registrering av ärenden, lösenordsbyten samt allmänna förfrågningar.Den övriga tiden arbetar du med bl.a produktbeställningar till våra leverantörer, behörighetsansökningar, underhåll av kommunens inventarieregister för IT-produkter.Eftersom du kommer vara IT-enhetens ansikte ut mot våra kunder, sätter vi stor vikt vid att du har en mycket god servicekänsla.Din person kännetecknas av att du .Är serviceinriktad .du är pedagogisk och tålmodig samt har god förmåga att kommunicera .är stresstålig och har förmåga att arbeta självständigt .är analytisk och noggrann och har mycket lätt för problemlösning .har gott humör och är social, samt trivs med att arbeta i en större grupp.Vid söker dig som har .minst 3 års dokumenterad erfarenhet av kundsupport/servicedesk, gärna i en större organisation .vana att använda ärendehanteringssystem .goda IT-kunskaper .lägst gymnasiekompetens .kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift .erfarenhet av ITIL .telefonvana och erfarenhet av att hantera kundrelationer via telefon