ITIL-processledare

Arbetsbeskrivning

SLL IT


Administration

Vill du arbeta med IT för framtidens sjukvård? Är du sugen på att gå vidare mot nya utmaningar och vidareutveckla dig i din ledarroll? Uppskattar du att arbeta i en organisation där det du åstadkommer har en stark koppling till verksamhet som berör de flesta medborgare? Är du en person med nyfikenhet, starkt personligt driv och förmåga att leverera? Då är SLL IT arbetsplatsen för dig.

SLL ITs uppdrag är att bedriva kostnadseffektiv IT-verksamhet till vården i Stockholms läns landsting. Vi är ca 370 medarbetare som sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm. Vi söker nu 2 st ITIL-processledare till SLL IT.


Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter som processledare handlar om att ansvara för en eller flera processer enligt ITIL v3.

SLL-IT har idag etablerat följande processer:
• Incident Management
• Problem Management
• Change Management
• Request fullfilment
Vi har idag vakanser inom Incident Management och Request fullfilment som vi behöver tillsätta processledare för, samtidigt som vi har ambitionen att etablera fler processer för till exempel Knowledge och Configuration Management. Detta innebär att du som processledare kan ansvara för en eller flera processer.

Detta innebär att:
• Säkerställa att standarder och procedurer följs i det dagliga arbetet
• Identifiera ändringsbehov och implementera förändringar i processen
• Identifiera undantag och avvikelser från processen samt hantera dessa
• Kommunicera nya och förändrade policys
• Skapa och distribuera processrapporter
• Verka som kontaktperson för processen, kommunicera med övriga processledare, tjänsteansvariga och ledning
• Etablera mätningar och mål avsedda att öka processens effektivitet och verkan

Ansvar
•Processledaren ansvarar för en/flera processer
•Processledaren stöttar processägaren i att processen som helhet är ändamålsenlig, effektiv och flexibel samt utvecklas och förvaltas
•Processledaren ansvarar för att utvärdera och följa upp processen
•Processledaren assisterar vid processrevision


Kvalifikationer:
• Du har ett strukturerat arbetssätt, arbetar målinriktat, vågar ta mandat
• Du har förmågan att leverera service med kvalitet såväl internt som mot våra uppdragsgivare.
• ITIL foundation certifiering är ett krav
•Flytande svenska i tal och skrift

Tidigare erfarenheter:
• Ledarerfarenhet och processutveckling är meriterande.
• Erfarenhet från arbete inom Service Management området är meriterande.


Personliga egenskaper:
• Förmåga att kommunicera med olika intressenter både inom och utanför organisationen.
• Driven och med förmåga att engagera andra.
• Lätt för att söka kontakter och att skapa nya samt bibehålla relationer.



Stockholms läns landstings främsta uppgift är att se till att länets invånare har tillgång till en väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar också för regionplanering och för att bidra till ett fritt och tillgängligt kulturliv i länet. Landstinget är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 44 000 medarbetare.

Landstingsstyrelsens förvaltning stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna landstingets verksamheter. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024