OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ITIL Produktägare till sektionen Kontakt och Operationcenter
Vilka är vi
Sektionen Kontakt och Operation-center är en del av enheten Support och Övervakning.
Till sektionen söker vi nu en Produktägare för samtliga våra ITIL processer. Vårt fokus inom enheten Support och Övervakning ligger på att med ny teknik skapa grunden för Arbetsförmedlingens utveckling mot digitalisering, självbetjäning och automatisering samt leverera ett bemötande i världsklass!
Sektionen Kontakt och Operationcenter arbetar med tre huvudsakliga ansvarsområden. Våra grundläggande ITIL-processer, erbjuda övervakningslösningar för hela IT-verksamheten som syftar till att skapa proaktivitet, tillgänglighet och stabilitet i våra digitala IT-leveranser samt tillhandahålla en kontakcenterplattform inkl mobiltelefoni till hela myndigheten. Sektionen finns i Stockholm, Östersund och Härnösand.
Vem söker vi
Du kommer löpande att utvärdera och förbättra vår verksamhet och arbetssätt. Du kommer att driva utveckling inom området och tillsammans med övriga processägare hjälpa teamen att bli mer självgående och effektiva i sitt arbetssätt, t.ex. genom att analysera användandet och behovet av ITIL processerna. Ett stort fokus hos oss är att driva digitalisering/automatisering för att göra arbetet ännu mer effektivt och enkelt för våra användare. En viktig del i rollen är förmågan att kunna bygga ett brett nätverk, kommunicera nyttan med processerna och identifiera behov ute bland intressenter, samt ta fram skalbara lösningar som driver verksamhetens utveckling framåt.
Huvudsakliga uppgifter:
- Vara en senior resurs inom ITIL
- Driva processutveckling och implementera arbetssätt i syfte att uppnå skalbar förbättring
- Utbilda, instruera, stödja/coacha inom ITIL
- Tillsammans med processägare kommunicera och samverka med användare, produktansvariga/produktägare samt övriga intressenter
Kvalifikationer
- Eftergymnasial, teknisk utbildning (IT); gärna högskola, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat vis
- Goda kommunikativa kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
- Grundläggande kunskap om ITIL och dess processer
Meriter
- Tidigare erfarenhet som processägare eller motsvarande.
- Erfarenhet av förändringsledning/-arbete i större IT-organisationer
- Erfarenhet av plattformen Service Now
- Stark förmåga att arbeta taktiskt såväl som strategiskt
- Erfarenhet av att införa, analysera och förbättra processer
- Automation
- Erfarenhet av tjänstepaketering
Vem är du
För att trivas och lyckas i rollen som processägare bör du vara en driven och initiativtagande person med en prestigelös och coachande ledarstil. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placering i Stockholm eller Härnösand. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-11 märkt med Af-2022/0071 1919. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Intervjuer kan komma att ske löpande. I denna rekrytering kan urvalstester och arbetsprov förekomma. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.