OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ITS Logistikpartner grundades år 1985 och var då ett enmansbolag som ägnade sig åt att göra tulldeklarationer åt kunds räkning. Med åren har vi utvecklats till en fullserviceaktör och erbjuder idag helhetslösningar inom logistik. Vi är idag cirka 100 anställda som jobbar inom lager, montering & ompackning, distribution, dokumentation, godshantering och tullservice.
Vårt kundlöfte - ”Kvalitetssäkring och kundernas behov har alltid högsta prioritet.”
Om tjänsten
Att vara arbetande förman hos ITS Logistikpartner AB innebär att säkerställa en effektiv och problemfri leverans till kund genom att leda och fördela arbetet så att det utförs enligt uppsatta mål och krav med fokus på kvalité och kundernas behov i alla led. Du är ytterst delaktig i den dagliga driften och ansvarar för en arbetsgrupp som i dag består av fyra medarbetare. Rollen innefattar även ansvar för drift och utveckling av lagret vilket innebär att du analyserar nuvarande flöden, processer och arbetssätt för att optimera verksamheten. Du är med och skapar en tillfredsställande arbetsmiljö där såväl den fysiska som den psykosociala delen är av betydelse. Du rapporterar till din avdelningschef som innehar personal- och arbetsmiljöansvar.
Arbetsuppgifter
· Leda, fördela samt ingå i det dagliga arbetet
· Samverka med övriga förmän gällande arbetsfördelning och bemanning
· Företräda arbetsgivaren och verka för ett gott samarbete mellan dig och ansvarig chef
· Verka för ett gott samarbete mellan dig och dina kollegor
· Föregå med gott exempel
· Koordinera och besluta prioriteringsordning av arbetsuppgifter med hänsyn taget till tidsplaneringen och utlovad leverans
· Ge löpande information om verksamheten till närmsta chef
· Agera professionellt gentemot våra kunder vilket innebär att ge bra service och säkerställa en god kvalité
· Sträva efter en jämlik arbetsplats där alla känner sig sedda och delaktiga
· Aktivt verka för att upprätta och bibehålla en god arbetsmiljö
· Bidra till gott samarbete och god kommunikation med kollegor, förmän, leverantörer, expeditörer och kunder
Din profil
Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och lösningsfokuserad. Du har en positiv inställning och en stark vilja att göra ditt yttersta för både kunder och kollegor, alltid med fokus på att leverera kvalitet. Du ser vad som behöver prioriteras och tar egna initiativ. Arbetet som arbetande förman innefattar alla vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett lager och kan därmed vara både fysiskt krävande och präglas av ett högt arbetstempo med snabba förändringar. Därför är det viktigt att du har en god fysik, är stresstålig och flexibel samt har en förmåga att arbeta metodiskt. Du har en naturlig förmåga att skapa förtroende hos dina kollegor och är trygg i din arbetsledande roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av arbete inom lager och logistik. Du innehar truckkort behörighet A1-4 och B1-4 samt dokumenterad körvana. Du behärskar både det svenska och engelska språket obehindrat, i både tal och skrift. Viss datavana krävs också då vi hanterar vissa ärenden via mejl samt att du hanterar in- och utleveranser i vårt orderprogram.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader.
Arbetstider: mån-fre kl. 7.00 – 16.00.
Du förväntas dock vara flexibel för att kunna möta behoven på andra tider om så behövs.
Start: enligt överenskommelse
Låter det här intressant? Skicka då in ditt CV tillsammans med ansökan senast 23 januari. Urval kan komma att ske löpande.
Vid övriga frågor är du välkommen att kontakta Jennie Karlandersson på angiven mejladress.