ITS Logistikpartner söker administratör till inköps-/exportavdelningen

ITS Logistikpartner söker administratör till inköps-/exportavdelningen

Arbetsbeskrivning

ITS Logistikpartner grundades år 1985 och var då ett enmansbolag som ägnade sig åt att göra tulldeklarationer åt kunds räkning. Vi ägnar oss fortfarande åt tullservice och har etablerat förtroende på marknaden. Med åren har vi utvecklats till en fullserviceaktör och erbjuder idag helhetslösningar inom logistik. Vi är idag cirka 100 anställda som jobbar inom lager, montering & ompackning, distribution, dokumentation, godshantering och tullservice.

Vårt kundlöfte - ”Kvalitetssäkring och kundernas behov har alltid högsta prioritet.”


Om tjänsten
Som administratör hos oss arbetar du dagligen med att ta emot order från våra kunder och ansvarar för att beställningar genomförs enligt deras behov. Du ansvarar även för att beställningsprocessen slutförs enligt överenskommelse gällande utlovad produkt, leveranstid, pris m.m. Rollen innefattar till stor del självständigt arbete men givetvis finns dina kollegor på avdelningen nära till hands för att stötta och ge intern upplärning. Utöver de administrativa uppgifterna så förekommer även arbetsuppgifter på lagret.


Arbetsuppgifter
· Anskaffning av material efter kundens önskemål och behov
· Bevaka att beställningar slutförs enligt överenskommelse
· Kundkontakt
· Hantera inkommande sändningar
· Kontroll av fakturor
· Kontrollera och tillförsäkra att gods är bokat i enlighet med avtal och leveransvillkor
· Löpande kontakt med kunder och kollegor via telefon och mejl
· Produktionsplanering tillsammans med kollegor
· Sköta underlag för inleverans, utleveranser, inventering och containerflöde
· Rapportera avvikelser/felrapportering





Vem är Du?
Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad. Du ser vad som behöver prioriteras och har förmågan att självständigt organisera och planera ditt arbete. Det är många ärenden som hanteras parallellt så du behöver vara flexibel och kunna hantera snabba förändringar. Du kommer att arbeta med både interna och externa kontaktytor som ställer höga krav på god kommunikation, samarbetsvillighet och hög servicekänsla. Du har en positiv inställning och sätter stolthet i att lösa varje kunds unika behov på ett professionellt, trevligt och korrekt sätt. Vi ser också att du har god förmåga att snabbt sätta dig in i gällande processer och att du använder olika datasystem obehindrat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med import och export i en annan roll ser vi det som meriterande. Eftersom du kommer arbeta i en internationell miljö ser vi att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Du kommer dagligen att arbeta i Pyramid så vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba i detta system samt att du känner dig bekväm med telefon och dator som främsta arbetsverktyg. Du har vana av att använda Office-paketet och gillar att arbeta med siffror.




Låter det här intressant?
Skicka då in ditt CV tillsammans med ansökan till per.hammarstrom@itslogistik.se senast 14 augusti. Urval sker med start v.33.


MÄRK din ansökan med Admin 2208 i ämnesraden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Start omgående eller enligt överenskommelse. Vid övriga frågor är du välkommen att kontakta Per Hammarström via mejl.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Its Logistikpartner AB Åsbro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Postadress

Metallvägen 6
Åsbro, 69460

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024