ITSM System Administrator

ITSM System Administrator

Arbetsbeskrivning

En ny IT Service Desk-funktion håller på att etableras inom IT Operations. I samband med det så byter vi plattform till ServiceNow. Vi söker dig som är intresserad av att vara med på en spännande resa och som aktivt vill bidra till att implementera ServiceNow. Du får möjlighet att vara med från början vilket ger stora påverkans- och utvecklingsmöjligheter. Läs mer nedan!

Är Resurs något för dig?

Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.

Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.

Vad kommer du att arbeta med?


I rollen som ITSM System Administrator kommer du att;


• Supportera och ta ägandeskap över administration, förvaltning och dokumentation av ServiceNow.
• Koordinera olika avdelningars behov och bygga upp ett internt nätverk och kunskap om partners, verksamhet och kunder.
• Aktivt och löpande arbeta med implementering och effektivisering av olika delar i ServiceNow som t ex processer, CMDB och självbetjäning.
• Driva utvecklings-, automatiserings-, integrations- och förbättringsarbete av processer och arbetsflöden. Bland arbetsuppgifterna ingår bl a implementering tillsammans med en extern part, förbättring och optimering av befintliga installationer samt att ta helhetsansvar för allt från design och specifikation till implementation, testning och dokumentation.
• Fokusera på att ge service och på ett effektivt och kvalitetsmässigt sätt leverera IT-tjänster i syfte att skapa bästa möjliga kundupplevelse. Du koordinerar, informerar och samarbetar med verksamhet och externa partners och stöttar användare i det dagliga arbetet.
• Vara teknisk tjänsteägare.
• Driva fortsatt teknisk förändring inom Service Desk-relaterade områden vilket bland annat innebär att ansvar för andra system kan tillkomma.

Vem är du?


Som person är du positiv, serviceinriktad, drivande, engagerad och ansvarstagande. Du kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har ett genuint intresse av att jobba tillsammans med människor och lösa uppkomna utmaningar med din goda problemlösningsförmåga. Att vara kommunikativ, socialt skicklig och ha hög servicekänsla ser vi som en förutsättning för att lyckas i rollen. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska och kan anpassa din kommunikation efter mottagaren.

Du är en lagspelare som tycker om att arbeta tillsammans med andra för att nå givna mål. Du har intresse och vilja att lära dig mer och följa med i utvecklingen och kan behålla lugnet och fokus i stressiga situationer. Kultur är en mycket viktig del i vår organisation så det är viktigt att Resurs-koncernens värderingar tilltalar dig.


Erfarenhet:


• Minst 3-års erfarenhet av ServiceNow samt erfarenhet av att implementera nya moduler/ny funktionalitet inom ServiceNow.
• Relevant akademisk examen t.ex. systemvetenskap, eller motsvarande kompetens förvärvad genom arbete med likvärdiga arbetsuppgifter.
• Generell erfarenhet av att driva systemimplementering och integrationsarbete.
• Erfarenhet av ITIL.
• Erfarenhet av kravhantering.
• Erfarenhet av koordinering och projektledning.
• Meriterande om du är en certifierad ServiceNow administratör.
• Tidigare erfarenhet från bank eller försäkringsbolag är meriterande.
• Gärna erfarenhet från nyetablering av en IT Service Desk-funktion.

Så går rekryteringen till

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Övrig information:

Tillträde: Snarast, enligt överrenskommelse

Anställningsgrad: Heltid

Arbetstider: Kontorstider med flextid

Plats: Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret

Kontakt:

Pernilla Lundquist, IT Service Desk Manager

Pernilla.Lundquist@resurs.se

#RB


Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 6,0 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av det tredje kvartalet 2019 uppgick antalet anställda till 737 personer och låneboken till 31,1 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2020
  • Ansök senast: 21 februari 2020

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


18 november 2024

17 november 2024

Administratör kundservice

Administratör kundservice

15 november 2024